lördag 8 november 2008

Lördagskväll

Det är lördag och klockan är 22:54!
En lördag utav 36 på ett år. Är det inte fler lördagar än så? har jag räknat fel?

Idag har vi handlat mat. Massor av mat!
Mattias kom med förslaget att åka till Lidl och handla. Jag, som alltid har varit emot den affären, gick med på att åka dit. Till min stora förtjusning såg jag att de hade märket Arla där. Jag kände mig som hemma!
Mattias förstod inte hur jag kunde bli så lycklig av att se Arla-kossan på mjölkpaketen! Inte så konstigt va? Det är ju faktiskt bara mjölk!
Lidl hade det mesta, men en del saker fick vi åka till Coop (det var närmast) och komplettera. Det som skulle ha kostat säkert 1200-1400 på Ica gav vi 891:- för på Lidl. Bra!

När vi kom hem tittade vi lite på TV och vilade. Till middag åt vi räk- och chilipaj med förrätt och efterrätt. Förrätten gjorde Mattias, det blev lantbröd med tomatsalsa och grillad halloumi. Mycket gott!
Efterrätten gjorde jag, det blev kladdkaka med tryffeltäcke. Det var också mycket gott!

Just nu sitter jag här vid min dator och känner tröttheten komma krypandes. Mattias gick precis ut, Pelle ringde och ville ha iväg honom. Pelle fyller 20 år idag så då ska han inte behöva vara ensam. Tråkigt för mig att sitta själv en lördagskväll, men jag ska ju ändå sova snart. Dessutom blir han nog inte borta så länge!


Imorgon, på fars dag, ska jag leta reda på Mini och väcka Mattias med ett paket. Ett paket från mini, inte från mig :)
Jag har bara hjälpt honom på traven med inslagningen och valet av present. Resten har han gjort själv ;) (det vill säga ingenting!)
Sedan ska vi åka till Larsis och hälsa på en sväng.
Efter det blir det en tripp ut till Rogsta, där Mattias mamma bor. Hon skulle bjuda oss på middag och klippa Mattias hår. Det behövs verkligen nu, han har blivit så långhårig! Långhårig och sött lockig :)

Jag tänker på min egen far som inte kunde hålla fingrarna borta från kuvertet jag skickade. Trots att det stod "öppnas på fars dag" på det så kunde han inte låta bli. Är det därifrån jag har ärvt min nyfikenhet? ;)


Nu ska jag duka av bordet och sedan borsta tänderna. Vad mer kan man göra vid den här tiden på dagen? Inte så mycket. Bättre att somna och möta morgondagen med ett leende :)

Godnatt,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju faktiskt 52 veckor på ett år och vad jag vet så är det ingen av dom veckorna som saknar lördag. Det vore för hemskt! :)

Alexandra Lindgren sa...

åh, tur att vi har Fluppan ibland oss!
jag skyller på att klockan var mycket ;)