fredag 7 november 2008

Kastration bokad!

Alldeles nyss pratade jag med en kvinna på Smådjurskliniken. På tisdag är det dags!
Klockan 09:15tisdag skulle jag komma in med Mini (som hon trodde var en hona pga namnet :P). Ingreppet skulle förhoppningsvis göras då, eventuellt senare om det kom många operationsfall. De går före!
Vi hade tydligen tur, just nu ingår en öronmärkning i samband med kastration. Mattias förstod inte vad det skulle vara bra för, men det vet jag! Jag har varit med förr :)
Både Melissa och Ulli har märkning i öronen. Man vill ju att djuren ska kunna återfinnas om de försvinner. Eller hur!
Det känns lite nervöst, hoppas ingreppet går bra.


Nu ska jag ta lite mascara och sedan göra mig klar för en promenad till CUL. Matteräkning är vad som står på schemat...igen!
Ikväll ska Mattias och Larsis sätta på vinterdäcken på bilen så sen vågar jag åka. Visst kan man åka med sommardäck nu, men det skulle säkert hända något. Med min tur så...!

I eftermiddag ska det komma två personer och titta på Fiaten. Hoppas de vill köpa vår lilla Anca. Det skulle kännas bättre om hon slapp stå där helt ensam och frysa. Mycket bättre om någon åkte runt i henne och gav henne kärlek. Vår lilla vän!

Håll tummarna!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Carin Lindgren sa...

Kunde inte hålla mig...Stort tack det värmer ett faders hjärta. Glöm inte att hålla kontakten med min vän i Hudik, Ullan och jag kommer upp på fredag, men då är du väl i sta´n"
Puss!
/far

carin lindgren sa...

Lilla Mini!
Allt kommer att gå jättebra, jag ska tänka på dig på tisdag.
Kram Mormor