lördag 29 november 2008

Canal Digital!

Idag har jag en extrem huvudvärk. Kan det bero på att jag inte är van vid att jobba? Eller något helt annat?
Snart ska jag krypa ner i vår varma och mysiga säng och försöka sova bort värken. Imorgon är det en ny dag, en ny arbetsdag.
Det vore skönt att ha ett jobb där man är ledig varje helg, men man får vara glad för det man har. Det blir ju pengar!


Just nu sitter Mattias och Jesper och spelar Wii. Jag har suttit där jag också, men tog en paus för att upplysa er andra om vad vi sysslar med. Och för att knapra i mig huvudvärkstabletter såklart!


Det där med att katter blir lugnare när de är kastrerade vet jag inte om jag håller med om. Minis busar precis som vanligt! Det jag har märkt är att han är ganska matglad, springer runt fötterna på mig varje morgon. När han har ätit sin mat (vilken han förr aldrig åt upp) vill han ha mer. Det får han inte, någon måtta får det vara!
Det kan bero på att vi har bytt märke på maten, vad vet jag?
Whiskas duger inte åt finsamakaren Mini. Pussi ska det vara!


Jag har känt ett behov av att ringa till mamma hela dagen, men jag har jobbat och hon är på julbord. (tror att det var idag). Dessutom har vi pratat flera gången den här veckan. Vissa veckor är riktiga mamma-dagar för mig, då skulle jag kunna prata med henne mest hela tiden!
Vore roligt att höra vilka vi blir i jul. Om Åsa har hört av sig!
Hur det blir med julklappar? Det är ju dags att börja nu om man inte redan har gjort det!
jag får ringa en annan dag helt enkelt!


Idag bad Mattias mig (med hundögon!) om att vi skulle skaffa canal digital här hemma, han vill så gärna se fotbollen på TV. Jag förstår honom! När han bodde hemma hade han riktiga sportkanaler och kunde se vilka matcher han ville, nu kan han inte se någon. Jag gick med på detta om han lovade att vi skulle åka till IKEA och köpa ett "nytt" badrum.
Jag har tröttnat på det röda, nu vill jag ha vitt, svart eller grått. Jag är osäker på vilket. De som har sett mitt badrum kan ju komma med en kommentar!
Det skulle vara roligt med en färg som man kan matcha med precis allt. JYSK har otroligt snygga (oranga!) handdukar nu. Jag är så sugen på att köpa dem, men orange och röd går inte så bra ihop. Eller?
Det blir alltså en tripp till IKEA nästa vecka! :)
En julklapp till oss själva!

Nej, nu är det dags för sängen,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

carin lindgren sa...

Lilla gumman du kan ringa mig när du vill det vet du. Vill jag inte prata med dig just då säger jag ju till! Badrum, Grå matta o draperi orange frotté kanske?
Jul, vet inte så mycket än men vi lägger krutet på att umgås istället för julklappar eller?
Kram Mamma

Åsa sa...

Fam Andersson håller just nu på med en omröstning ang julen. Arvet-Linköping och ställningen är nu 2-2. Filip har ännu inte avlagt sin röst,vilken alltså är den avgörande.