onsdag 1 oktober 2008

Tillbaka i skolbänken

Enligt många innebär hösten en nystart. Barnen börjar ett nytt år i skolan och jag likaså. Om allt går som planerat vill säga.
Jag ringde till CUL idag och det visade sig att de startar kurser i matematik C varje måndag. Jag ville ha lärarledd undervisning i klassrum eftersom jag inte är så bra på just matte. Jag vill kunna fråga om hjälp och jag vet inte om Mattias eller Mini har bra svar. Den 13 oktober började den lärarledda undervisningen så innan dess måste jag ha varit på CUL och anmält mig. Spännande!
Andreas, nu behöver inte du bli helt uppspelt och överlycklig! :)

Igår var jag på en trevlig middag hos Elin med många skratt. Jättegod mat bjöd hon på, hon är en duktig liten kockerska!
Flupp och jag kom på delad sista plats i kortspelen så då blir det ingen tre-rätters nästa gång för oss. Vem vet, det är två middagar kvar, än sitter jag inte säker :)
Det bestämdes att det skulle bli utgång på lördag, ska bli roligt. Var så längesedan jag var ute nu!
Frågan är bara vad jag ska ha för tema? FBI-agent? Glitter och glamour? Mig själv?
Jaja, jag har några dagar på mig att fundera nu! :)

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Ska jag scrappa eller ska jag baka?
Jag känner för att baka äppelbullar och vaniljbullar. Kanske vanliga kanelbullar också? Det är ju faktiskt kanelbullens dag den 4 oktober. Om jag ska baka måste jag köpa mjölk först för det har vi ingen hemma. Får bli en sväng till Träffpunkten.
Varför blir jag alltid sugen på att baka när det är nystädat här hemma?
Tycker jag om att smutsa ner? hmm...

Antar att det är dags att klä på sig så att dagen kommer igång!

Baksugen,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Du glömde ju att skriva att jag vann.. :D Hehe!