tisdag 14 oktober 2008

Möbeltvätt? knappast!

Igår började min dag med ett upprop på CUL. Vi kom in i en sal full med datorer och jag fattade ingenting. Ska vi räkna matte på dator? Efter ett tag visade det sig att vi skulle lära oss ett mailprogram som de hade på CUL, Firstclass.
Tur det, jag blev nervös!
Jag satt där i en och en halv timme och gick igenom det där programmet så nu kan jag det :)
Vi fick våra scheman och det visade sig att jag är ledig måndagar och onsdagar. Tisdagar räknar jag matte mellan 10-14, torsdagar mellan 12:30-17:50 (långt pass) och fredagar mellan 12:30-14.

Idag ska jag leta reda på sal 49 och sedan sätta mig och kika på läraren. Vem är han/hon? Ser han/hon bra ut? Ser klassen ut att vara bättre än vad jag är? nervöst!
Det ska nog gå bra det här :)

I söndags skulle möbeltvättsföretaget komma och tvätta sängen och soffan, men ca 15 minuter efter avsatt tid ringer det en tjej och berättar attd e fått förhinder. Hon frågar om det går bra om de skulle komma som igår klockan 17:15. Visst, det gick väl bra, bara vi fick våra tvättar :)
Igår väntade vi på att de skulle komma. Minuterna gick, halvtimmar, timmar...Ingen kom, ingen ringde!
Kommer de idag tänker jag öppna dörren och säga att de kan vända om för att vi inte är intresserade!
Dålig stil av företaget!


Nej, nu måste jag äta frukost och fixa håret.
Orkar jag cykla till CUL idag? ja, varför inte?
Bilder från lördagen kommer dyka upp i min bilddagbok snart.

Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: