lördag 4 oktober 2008

Läsa vidare?

Här sitter jag nu med mitt glas vin i handen. Eller i handen var fel, bredvid mig lät bättre!
I bakgrunden hör jag ljudet från Super Mario Smash bros på Wii, Pelle och Jesper är här och spelar. Mattias är hemma hos sin pappa och letar efter ett nyckelkort till sin dator. Hans dator var full av virus så nu måste han starta om hela systemet. jag har glömt vad namnet på det kallas!

Igår var jag på CUL och anmälde mig till matematik C. Det kändes som att studievägledaren "körde" över mig lite. Hon malde på om hur det skulle vara och om hur jag ville ha det. Jag fick ingen syl i vädret. Jaja, nu är jag anmäld till en heltidskurs på 7 veckor. ja, ni läste rätt!
På 7 veckor ska jag ha klarar kursen matematik C. Jag som inte ens är bra på matte!
Jag kände mig väldigt osäker på det här tills jag pratade med mamma. Hon fick mig att förstå att det faktiskt kan vara bra med en snabbkurs och att jag borde söka till ekonomlinjen redan i vår. Kanske borde jag det?
Tål verkligen att funderas på!

Just nu luktar det mat i hela lägenheten, jag ska bjuda på tacopaj. Det var meningen att Mattias skulle laga maten idag, men eftersom han har en spelkväll ikväll så gjorde jag det!
Han sa det idag, kan ni fatta det?
Efter 4 månaders väntan sa han det!
<3 <3 <3

Nu måste jag stressa, ikväll blir det partaj hos Flupp!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad kul med matten! Jag tror också att det kan vara bra att ha lite press på sig, så man inte drar ut på det trista och så kan du ju som skrivet söka utbildning redan till våren. Sista datumet är 15 oktober! Söka kan man ju alltid, sen är det bara att tacka nej om det skulle hända något annat vettja! Heja dig! :o)

carin lindgren sa...

Sa han det jag hoppas så äntligen: Grattis
Kram mamma