måndag 6 oktober 2008

Lat!

Idag åkte Mattias till jobbet klockan 7, vilket innebär att han skulle ha slutat vid 16. Nu är klockan 16:48 och jag har precis ringt och frågat var han är. Hans svar är att han och Näsman ska försöka jobba över en timma varje dag det finns saker att göra så att de kan gå halva fredagar. När skulle jag ha fått reda på det här hade han tänkt?
Tänk om jag hade haft maten färdig här hemma? Idag hade jag inte det, jag är för lat för att laga mat.

Vet ni hur lat man blir av att bara gå hemma? Höjdpunkten på dagen är när de bra tv-programmen är på TV. Hur normalt är det? inte alls! Detta måste få ett slut!
Om exakt en vecka ska jag gå till CUL och börja med min matte så då ska det bli ändring! :)

Idag tog jag en riktigt lång sovmorgon. Eller jag sov inte hela tiden, jag läste mest. Klockan var 13:30 när jag hade läst ut boken Matilde av Denise Rudberg. Efter det bestämde jag mig för att kliva upp och baka scones.
Så fort ugnen hade blivit lite varm spydde den ut rök och äcklig lukt. Något hade tydligen bränts fast i botten av ugnen. Katten blev helt galen och började springa runt och riva på väggarna. Jag antar att det inte var så hälsosamt varken för honom eller för mig. Jag försökte stänga in honom i sovrummet och öppna fönstret där, men han vägrade vara där inne!
Tillsist fixade jag korsdrag i lägenheten och efter ca 1 timma var röken och lukten borta. Allt som är kvar nu är huvudvärken. Sconsen var goda i alla fall!

Nu kom Mattias hem så nu ska jag umgås med honom!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: