torsdag 2 oktober 2008

Julklapp i oktober!

Den här dagen har jag inte gjort något vettigt!
Eller, jag lagade mat för ut, men det är allt. Fiskpinnar, kokt potatis och stuvad spenat var det på menyn idag, riktigt gott!

Annars har jag bara suttit framför datorn/tvn hela dagen. Pratade med mamma förut idag, de kom hem från Tunisien igår. Jag vill också åka utomlands, fast jag vill hels slippa torterande "massage" och regnväder.
Jag vill ha sol, värme och upplevelser!

Jag har köpt en julklapp till pappa idag också!
Väldigt tidigt, speciellt för att vara jag, men jag fick syn på en sak som skulle passa honom perfekt!
Hoppas han tycker detsamma! :)
Nu kan jag pricka av honom från listan, nu är det bara resten av familjen kvar!
Först är det Larsis födelsedag som står på tur, den 24 oktober fyller "gubben" 50. Inte för att jag tror att han kommer att läsa det här (han har ju inte ens en dator), men jag vågar inte berätta vad vi har planerat. Det finns små "tjallare" både här och där!


Om hyreshöjningen går igenom funderar vi på att flytta!
Vi tycker inte att det är värt att betala 4600 kronor i månaden för en lägenhet på 56 kvm utan balkong. Det är inte värt det!
Visst, området är fint och jag har underbara grannar (iaf två, känn er träffade tjejer!), men det kan inte vara allt! Dem har jag ju kvar, fast kanske inte som grannar.
Jag ska övertala Mattias att ringa till hyresvärden för att fråga vad det är för renovering eller förnyelse som hyresvärden ska hitta på. Något måste det ju vara med en sådan höjning!


Nu har jag och Mattias suttit bänkade framför tvn i två timmar och tittat på Fringe, den nya serien på kanal 5. Den är bra och spännande, perfekt!
Problemet är bara att jag missar det nästa vecka på grund av en middag med tjejerna. Det får väl gå :P
Trist bara att man missar så mycket om man inte tittar på varje program, det händer så himla mycket hela tiden!
Vännerna är viktigare :)

Imorgon ska jag, om jag orkar, åka till CUL och anmäla mig till matematik C kursen. Frågan är bara var entrén finns? jag har ju aldrig varit där!
När jag ändå är på gång ska jag köpa cider på Systembolaget (måste ha till på lördag) och på Åhléns ska jag köpa mig ett nytt läppglans och eventuellt en ny ögonskugga. Vad tror ni om riktigt rosa till mitt rosa linne?
Vi får se hur det hela slutar!

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag ska kunna sova inatt. Det har, konstigt nog, varit lite problem med det de senaste två nätterna!
Godnatt allesammans!

Lat idag,
Alexandra Lindgren

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja kom nu inte och säg att du inte kan vara med på någon middag för att du ska kolla på tv!! :)

Arvet sa...

Jo men visst! Den julklappen går INTE av för hackor. Den måste han gilla! Kram faster Bi

Carin Lindgren sa...

Hej min minsta!
Hoppas allt är väl med er, glädjer mig oerhört över ditt beslut att studera. Förutsätter att det är presenten till mig....V42 börjar vi i era trakter så då lär vi träffas oftare. Allt gott till er.
Puss!
/far