torsdag 9 oktober 2008

inhandlat kläder och alkohol!

Nu tror ni kanske att jag ligger på latsidan när jag har varit ledig i tre veckor?
Jag kan erkänna att jag har varit det, men inte igår och idag.
Igår städade jag hela lägenheten, nu skiner det här igen :)
Mattias mamma var här med en liten kasse med svamp igår, trattkantareller. De rensades och lades på tork. Det var ett bra sätt sa hon. Nu väntar jag bara på att de ska torka, sedan ska jag göra goda såser och annat gott av det. :)

Idag klev jag upp samtidigt som Mattias och tvättade påslakan och handdukar mellan 7-10. Skulle behöva tvätta kläder också, men det finns tyvärr inte tid!
Får nog sätta Mattias på det imorgon när jag jobbar.

Japp, ni läste rätt. Imorgon är första arbetsdagen på tre veckor. Delade tankar om det! Skönt att komma igång igen, fast samtidigt har det varit skönt att gå hemma. Haha, tur att jag komemr igång så jag inte blir arbetsskygg!
Jag jobbar mellan 14-19:15 så jag får sovmorgon!

Just nu kom jag hem från staden. Jag var inne på Gina Tricot och gjorde av med hela 550 kronor. Mitt köp bestod av:
*2 linnen (ett ska jag ha på lördag)
*1 svart halsband
*svarta armband
*grå benvärmare

Efter det bar det av till H&M där jag köpte 4 par ( 2 st 2-pack) strumpbyxor. 2 ljusa och 2 svarta!
Allra sist gynnade jag Systembolaget med 131 kronor.
Jag köpte bland annat den cidern på burk som Petra sa var så "krämig" :)

Nu kan jag inte sitta här längre, måste kela med Minis. Han ligger i min famn och slickar mig på halsen just nu. Ett tecken på att han vill ha uppmärksamhet?

Sedan väntar symaskinen! Jag ska laga mina jobbarbyxor och sedan lägga upp ett par av Mattias jeans!

Shopping,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: