fredag 17 oktober 2008

Händelserika dagar!

Ganska komiskt!
Igår morse ringde Mattias mamma och sa att hon hade sett en lägenhet som skulle hyras ut i HT. Jag fick ett nummer och reagerade inte särskilt på det. När jag ringde svarade personen i andra änden "Elin". Det var ju ELIN som skulle hyra ut lägenheten!
Hur roligt som helst att jag skulle söka på hennes lägenhet.
Det roliga blir ju nu att hon kommer flytta till en lägenhet mycket närmre oss, det blir bra.
Då kanske vi kan träffas oftare?

Igår var annars en tråkig dag. Jag räknade matte i 5½ timme i sträck. Jag behövde hjälp hela tiden eftersom jag inte minns något från matte B. Det tar de för givet att man gör i matte C. Helt sjukt!
När jag kom hem grät jag för att jag kände mig så himla dålig och trög!

På kvällen ringde pappa och sa att han var i Söderhamn!
Självklart fick han sova hos oss, alltid trevligt med besök!
Han åkte imorse så det var ingen lång visit, men det var trevligt ändå :)
Undrar om han har kommit hem till Ödeshög nu?

Idag räknade jag matte igen, den här gången hade vi en ny lärare. Henne gillade jag mer än den andra! Hon förklarade på ett bättre sett, det kändes inte som att hon tyckte att jag var dålig. Hon sa till mig att jag var tvungen att släppa alla krav jag har på mig själv, att det är okej att göra fel ibland. Man kan inte vara bäst på allt!
Hon gav mig ett häfte med repetitioner från matte A och B. Precis vad jag behöver!
Jag ska räkna det nu i helgen och på måndag ska jag ta tag i matte C. Hoppas att det går bra!

Efter matten åkte jag och Mattias till Systembolaget och köpte ljus rom, Cointraeu och jordgubbslikör. På Åhléns köpte vi highballglas, en cocktailshaker och barmått. Här ska blandas drinkar!
På ICA köpte vi lite tillbehör såsom grenadine, paraplyer, apelsiner, lime och annat som kan vara bra att ha!
Nu du Åsa, nu ska det övas :)

Imorgon är det tänkt att jag och Mattias (och någon mer? frivillig?) ska ha drinkprovning här hemma. Det blir Strawberry Daiquiri, Screwdriver, Blue Lagoon och Summer Hummer. Visst låter det härligt?
Är du frivillig att vara med - säg till :)


Nu har vi precis tittat på IDOL. Lite skoj med 90-talstema!
Man kände ju igen alla låtar de sjöng, vissa bättre än andra. Det var rätt att Yazmina åkte ut, tyckte inte att hon sjöng så bra. Det lät så ljust!
Jag är egentligen inte så insatt så vad vet jag? Kanske var det så att fel person åkte ut?

Nu är klockan 23:28( 05:28 i Kina) och dags att sova. Jag antar att Andreas gör det redan och har gjort det en bra stund. Fast vem vet, det är ju faktiskt fredag!
Vad gör man i Kina en fredagskväll/natt?
Det vill jag ha en utförlig beskrivning på av min kära bror!

Som sagt, dags att sova!
Alexandra Lindgren

P.S min scrapblogg är uppdaterad idag! D.S

3 kommentarer:

ruthan sa...

Bara testa lite, nu är jag hos mor. Tack för sist.
Puss!
/far
Farmor hälsar.

Anonym sa...

Hej nu ska jag själv testa om jag kan skicka små trvliga komentarer till dig .Kram

Andreas sa...

Hallååå murklan,

Du att just den fredagen var en mycket trevlig fredag. Jag och min flatmate (tongwu) hade gäster från världens alla hörn, och vi bjöd på gin och tonics för fulla muggar (alltså inte lika avancerade drinkar som ni verkar ha hos er ;)). Sedan gick vi ut och hade lite holabalo tills klockan blev läggdags (i Sverige). Billiga drinkar, oväntade (och trevliga) möten, skrangliga konversationer på kinesiska med taxichaufförer och mycket skratt. Som det brukar!

Det gläder mig för övrigt mycket att du tagit tag i matematiken! Jag hjälper dig mer än gärna om du behöver mig! När du kommer till deriveringar sedan kommer du upptäcka att matematiken faktiskt handlar om mer än de fyra räknesätten. Iaf för mig en väldigt spännande upptäckt! Även logaritmer är spännande, om än inte lika världsomvälvande.

Jag tänker på dig här borta!
KramizZz