tisdag 14 oktober 2008

7 veckor!

Jag undrar om min studievägledare har fått en knäpp?
Visst, för att jag skulle kunna söka in till högskolan till våren skulle jag vara tvungen att vara klar med kursen till den 28 november, men på 7 veckor klarar jag inte av det! Inte en chans!
Nu ska jag ju inte ens läsa på högskola och jag har sagt till P-O att jag kan börja jobba efter den 28:e. Jag får helt enkelt råplugga fram tills dess och sedan läsa samtidigt som jag jobbar, fast i en mycket långsammare takt. Finns inga andra alternativ! Det går inte på 7 veckor!
Kursen innefattar 3 prov och en inlämningsuppgift. Ska jag hinna det på 7 veckor? Då måste jag göra ett kapitel på en vecka (ca 70 sidor). Sedan när blev jag ett matteproffs? Åh, jag har ångest!
Jag satt i tre timmar och räknade förut, men hann bara med 30 uppgifter. Jag måste kolla facit efter varje uppgift ifall jag har gjort rätt eller inte. Jag fattar inte ens.. Usch!
Vad skönt det vore om man hade genomgång på varje kapitel, men så är det inte. jag får läsa mig till hur man ska göra. Det hade underlättat om man hade varit duktig!
Jaja!

Idag åt jag och Mattias kinamat. Jag beställde tre små rätter och förväntade mig att det skulle vara grönsaker och goda såser till som det alltid brukar vara. Icke!
Det var tre stycken friterade kycklingbitar, 3 friterade fläskfilébitar och 3 friterade räkbitar. Jag gillar ju inte ens friterat så mycket. Nej, det var en besvikelse!

Nu ska jag borsta tänderna och sova, det ska bli skönt!
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: