lördag 27 september 2008

Tripp till Sundsvall

Idag var Mattias och jag i Sundsvall!
Först blev det en sväng på Arkens Zoo, vi ville köpa något till lille Mini som fick stanna hemma. Vi köpte en ny kattlåda, en med "lock" så att inte all sand ska skvättas ut. Smart! Köpte även liten mat åt Pussesorken!

Inne på Birsta köpte jag lite smått och gott på Panduro och trosor. Mattias köpte sig ett spel till Wii, medal of honour. TIll det tyckte jag att han var tvungen att ha en "pistol" så vi begav oss till Elgiganten. Där köptes även en ny dammsugare!
Den är svart, lätt och underbar. Städningen gick så mycket enklare med den, var tvungen att prova så fort jag kom hem. Morfars gamla dänga ska slängas nu!
Hoppas han inte blir sur över det, han får tänka på att jag fortfarande har kvar hans fina vardagsrumsbord och micro. Har jag något mer? Ja, just det! Hans och pissekärringens bröllopspresent från mamma pryder vår tv-bänk. En 5-armad ljusstake. Mycket fin måste jag tillägga!
Varför skulle sötmorfar bli sur förresten? För det första är han död och för det andra tror jag inte att han skulle bry sig så mycket!

Gårdagen blev mycket mysig!
Mattias blev jätteglad för allt jag hade gjort. Jag också!
Mest av allt gillade han nog efterrätten :)

Nej, nu är klockan 23:50 och dags att sova. Imorgon är det söndag och då ska vi städa. Eller, vi kanske kan hitta på något roligare. Typ slappa hela dagen, DET är vi bra på :) <3

Godnatt kära vänner,
Alexandra lindgren

Att ligga och kramas i soffan är bland det bästa jag vet. Tur att vi gör det så ofta! :)

Inga kommentarer: