onsdag 24 september 2008

En helvit Mona?

Jag vill börja med att tacka Crimson!
I fredags var jag inne på deras hemsida och skulle framkalla foton. Jag visste inte alls vilket format jag ville ha så jag tog ett som kändes bra. När det kom hem igår var jag inte alls nöjd. Halva huvuden var avhuggna och liknande. Jag ringde då till dem och frågade om det skulle vara på det viset. Det visade sig att man var tvungen att välja att fotot skulle passa in på bilden, inte att de skulle fylla ut hela pappret. Det var, som vanligt, jag som inte hade läst ordentligt.

Hon var iaf väldigt snäll och satte in 70 kronor som en kredit på mitt konto på Crimson så att jag kunde göra om framkallningen i ett annat format. Samma dag (igår) gick jag in och gjorde som vi hade bestämt och idag kom fotona hem. Härligt med hastighet!
Tack, Crimson!

Idag kom jag på att mor och far ska åka till Tunisien. Hur kunde jag glömma det? Vi pratade ju om det förra veckan!
Hoppas att resan går bra, jag ska tänka på er vid sju ikväll. Eller var det halv sju?
Äh, jag ska tänka på er iaf :)
Se nu till att ha en bra resa med en massa sol och bad. (och tråkig utbildning).


Idag funderar jag på att gå ner på Kicks och köpa mig en parfym. Jag var där igår och sniffade lite, sen fick Mattias säga vad han tyckte när han kom hem. Den luktade supermysigt!
Fräscht, kvinnligt, perfekt!
För er som undrar så är det Versace- bright crystal jag pratar om. Så, spring genast iväg och lukta. Köp inte upp alla bara, jag vill ha ;)

Imorse hade jag en riktig mysmorgon. (förutom att katten väckte mig 1 minut efter att Mattias hade gått genomatt riva på garderobsdörren. Dessutom väckte han mig ännu en gång genom att ha ner hela fatet med tre ljus och en massa småsten på. Jag fick snällt gå upp och plocka sten i flera minuter. Dumma djur!)
Jag släckte i badrummet, tände värmeljus och kröp ner i ett varmt bad med lugnande oljor i. En ansiktsmask och en skrubbhandske. Nu skulle jag bli ren och fin!
Efter badet smorde jag in mig med Nivea summer glow bodylotion. Förhoppningsvis kommer den ge min hy en brunare nyans. Jag vill inte vara så här blek och "glåmig" längre, nej nu är det dags för "sol". :)
Frågan är om det funkar? Antagligen inte...

På tal om ingenting så undrar jag om Minis skulle må bra av att ha en kompis här hemma? I form av en katt!
Katten är ensamdjur, men jag vet inte...
Jag får så dåligt samvete varje gång jag lämnar lägenheten, även om det bara handlar om att gå ner till tvättstugan. Han ser så ledsen ut!
Jag vet att han sover när vi är borta, men ändå!
En helvit liten Mona kanske inte vore så fel?

Nu ska jag scrappa lite av mina nya foton, sedan blir det matlagning. Idag blir det riktig husman i form av kålpudding. Vi har ätit vitkål i tre dagar i rad nu, varning!!! :P

Solkysst och nybadad,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: