lördag 20 september 2008

Den gångna veckan!

Klockan är 19:15 och det börjar mörkna ute!
Undrar hur det ser ut i Kina vid den här tiden? Enligt mina beräkningar är klockan 01:15 där nu, alltså natt. Jag antar att det är mörkt!

Jag lovade er att jag skulle summera min vistelse i Ödeshög så här kommer den. Håll i hatten!
På fredagen möts jag av Calistas utsträckta armar på stationen. Jätteroligt att träffa henne! Vi åker hem till mor och far för att hämta en bil. Martina åker i förväg till Linköping för att ställa iordning alla bord och annat smått och gott inför träffen.
Mamma och jag passar på att ha lite mys i soffan med bla fot massage.
Runt klockan 21 tar jag Forden och gasar på till Mjölby. Åkte gamla vägen för att jag inte vågade åka motorvägen med den. Larvigt egentligen eftersom det är mycket smidigare och lättare. Jag är ju van att köra automat numera så det gick sådär att köra Forden. När jag skulle växla ner från 3:an till 2:an blev det ett litet hopp. Jag bjuder alla som såg/hörde på det!
Väl hemma hos Martina sov jag i bäddsoffan.

På lördagen var det uppstigning klockan 07.00. Fixa sig och äta lite frukost, sedan bar det av till Linköping. På träffen var det jätteroligt, jag fick bara en layout gjord. Det är inte kvantiteten utan kvaliteten som räknas. Jag fick en massa scrapsaker handlade iaf, roligt!
Efter klockan 22 någongång var vi hemma hos min syster igen.

På söndagen var det samma sak, upp klockan 7 och sedan scrapträff. Den dagen fick jag en layout och ett kort gjorda. Jag vann en tävling på min namnskylt, ett paket med hjärtan i olika färger. jättefina!
Runt klockan 21:30 åkte jag hem från Martina till Ödeshög. Den här gången tog jag faktiskt motorvägen :)
Väl "hemma" var det bara att lägga sig och sova!

På måndagen åkte jag till Jenny i Mjölby. Vi gick lite på stan, åt på Thai Hoa och scrappade. Hon har ju börjat med scrapbooking nu så hon fick låna lite grejer av mig. Jättekul!

Tisdagen tillbringade jag med Ola. Vi såg på TV och konstaterade att vi inte skulle passa ihop. Ola drömmer inte om mig ;)
På eftermiddagen/kvällen åkte jag och mamma till farmor i Tranås. Hon hade precis opererat ögonen så vi var där och hjälpte henne med lite inköp och andra grejer. Jag visade henne hur man kommenterar bloggar så nu hoppas jag på en kommentar :)

På onsdagen åkte jag och Ola hem till Cissi i Trehörna. Kristine kom en sväng också! Cissi bjöd på god kladdkaka med glass, mycket gemytligt :)
Eftersom jag har fyllt år blev det paketöppning, jag fick 4 vinglas och två flaskor vin. Ett vitt och ett rött! Perfekt present!
Glasen var jag tyvärr tvungen att lämna i Ödeshög. de fick inte plats i väska. Pappa tar med sig dem när han åker upp hut och jobbar nästa gång!

Vid lunch åkte vi hem igen för då skulle jag och mamma åka till Linköping och köpa kläder. Först var det lite svårt att hitta något, men inne på Vero Moda släppte det. Där hittade vi hur mycket som helst!
Vi hade jätteroligt i omklädningsrummet. Det är så bra att handla med mamma, det som inte jag kan ha passar henne och vice versa. Superbra!
Till mig köpte mamma: (ja, jag har världens bästa föräldrar. Nej, du får inte låna dem!)
2 cardigans (en blå och en grå)
2 linnen (olika nyanser av grått)
1 "höstmys" tröja
1 topp
1 par jeans
1 scarf

Inne på Din sko hittade jag dessutom ett par snygga stövlar. Eller är det stövletter? Svarta med en rosett på, så söta!
Dem betalade jag faktiskt själv ;)

På torsdagen var det dags för hemfärd!
Klockan 07:44 gick tåget från Mjölby station. det var precis att vi hann med det, vi hann knappt säga hejdå till varandra!

Klockan 12:59 anlände jag till Hudiksvall. Mattias hade ställt bilen på parkeringen vid stationen så det var bara för mig att åka hem. Skönt att slippa gå med den där supertunga väskan.
Väl hemma var Minis superkelig mot mig. Efter ett tag blev han busig igen och rev mig på handen. :/

Lägenheten var inte precis fräsch, jag fick börja med att röja upp. Blommorna var inte vattnade (som jag hade bett honom om), smutstvätt låg överallt, diskbänken var belamrad av disk. Det luktade verkligen ofräscht här inne. Men men, det var inga problem. Jag började med att ta tag i disken, sedan var det blommornas tur. Nu ser det någorlunda ut här hemma igen!
Undrar om Mattias skulle klara sig utan mig?
Lite här och där hittade jag oöppnade räkningar som jag fick sätta in i pärmen. Vad hade hänt om jag inte hade hittat dem? :/

När Mattias kom hem var han jättegullig!
Vi kramades en lång stund och hade det mysigt. .
Vad vi har gjort dagarna efter jag kom hem kan ni ju se i tidigare inlägg. Jag har ju börjat med mobilbloggande nu så nu är det lättare att följa mitt liv.

Nej, nu ska jag inte tråka ut er längre, inlägget blev långt så det räcker! (och blir över?)
Ha det så bra så hörs vi!

Skrivkramp,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nu ska vi se om din lärdom gick in-
Tack för att ni försåg mig med mat
i dag gick jag runt kvarteret för att undvika ett sammanbrott jag är otroligt trött på att ligga med näsan i kudden.Ögat kliar så jag kan bli tokig.Snart är det slut med det bara ett dygn kvar.
Ha det bra och roa dig sålänge du är ung.Sen har du bara minnetMinns med glädje festandet Hudik
ha det braFarmor