torsdag 11 september 2008

Att packa smart...

Jag sliter mig från packningen för att skriva några rader här.
Alla andra kommer ha stora och lyxiga scrapväskor med alla sina scrapsaker i. Jag kommer ha två JYSK-kassar med mina få saker i. Jag kommer se ut som den inbitna JYSK-nörden, men det bjuder jag på :)

För allra första gången i mitt liv ska jag packa smart, försöka iaf!
Jag får nog be Mattias hålla koll på mig så att jag bara tar med det nödvändigaste.
I vanliga fall är min väska full med kläder som aldrig hinner användas eftersom jag har packat för mycket. nu ska jag bara packa kläder för tre dagar (fast jag är borta i en vecka). Mamma får allt låna ut sin tvättmaskin till mig!
På så sätt finns det plats för mer scrapgrejer i min väska. Nu ska det shoppas :)

Martina får låna ut lakan och handduk till mig, det tar för mycket plats i väskan. Om jag nu kan hålla mig till en här metoden så ska nog inte min resväska väga för mycket. jag vill inte att det ska bli som förra året då mamma och jag hade varit i Ullared. Då vägde väskan hur mycket som helst, jag orkade inte bära den. Trodde till och med att handtaget på den skulle ge vika för tyngden. Tur att det fanns så många snälla och starka killar på tågstationerna runt om i Sverige som ville hjälpa mig då :)

Idag var jag på Systembolaget för allra första gången. jag köpte inget till mig själv, bara till Mattias. Det ska han få som en överraskning imorgon. På fredagskvällarna brukar han vilja lägga sig i badkaret med några öl och lite whiskey och bara slappna av. Nu har jag köpt ca 10 ölflaskor och en liiten flaska Jack Daniels till honom. han sa senast igår att han ville smaka det. Flaskan kostade 155 kronor, en hel förmögenhet. Vad gör man inte för den man älskar? (Tack JYSK för presentkort på 200 kronor).
Så, imrogn kommer det ligga en lapp på hallgolvet till Mattias där det står att han har en överraskning i kylskåpet. I badrummet ska jag sätta upp värmeljusstakar tills han kommer hem.

Jag åker runt 09:30 om jag inte minns fel så jag är inte hemma när han kommer hem. Synd att jag inte får se hur glad han kommer bli bara! Jag älskar att se honom glad :)

Nej, nu måste jag fortsätta!
Jag ska hämta resväskan nere i förrådet, ladda ipoden, packa, tömma kameran på bilder och en massa annat smått och gott.
hallonpaj ska jag äta också, det bakade jag en förut!

Mjölby, imorgon ses vi!
Hudiksvall, vi ses på torsdag nästa vecka!

Resdags,
Alexandra lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste bara säga dethär -Du är så himla gulligt mot Mattias!

Ha det så roligt i södra Sverige!

Vad sägs om att styra upp en träff när du kommer hem?