fredag 29 augusti 2008

Vårt badkar har rasat!

Nu har jag tagit tag i mitt liv!
Kartongerna som stod och skräpade här förut är nu nedburna till soprummet. likaså soppåsen!
Golvet inne i badrummet är moppat så nu är det äntligen rent!

Nyss ringde jag Torbjörn (vicevärden) och sa att vårt badkar har rasat ihop. Det står i en knasig vinkel och är helt snett. Inte snyggt alls!
Han kom på en gång och tittade och trodde att det var ett av benen som hade "gått av". De var fastlödade på badkaret så "fästet" har väl släppt?
Jag är, som ni märker, inte så bra på att prata i löd-termer. Jag har faktiskt aldrig lödat (tvingade Sandra Sandström att göra det åt mig på tekniklektionerna) så jag vet inte vad det heter!

Han visste inte vad han kunde göra så han ringde Comfort. Nu väntar jag på att de ska dyka upp. Frågan är om de gör det idag, på måndag eller om 7 veckor? Jag har ingen aning...jag antar att hyresvärden inte låter oss ha ett sådant där badkar under en för lång tid så de borde prioritera det ganska högt. Eller vad vet jag? Rörmokare är rörmokare (hoppas inte Mattias läser det där!)

Nu tror jag att jag ska sätta mig och scrappa en stund, hoppas att jag lyckas. Jag har nämligen ingen lust med det längre, det går väl i perioder?!

Hon som inte kan löda,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: