söndag 3 augusti 2008

Romantisk lördag

Hela den här helgen har bestått av soffsittande. Mattias har spelat ffx på playstation och jag har tittat på. Mellan varven har jag sovit som en stock. man blir verkligen trött av att inte göra någonting.

På lördagkvällen var det planerat att eventuellt umgås med Therese, men nu blev det inte så. Jag har full förståelse för att hon inte orkade! Jag hade nog inte heller gjort det!
Jag och Mattias kände inte för att sitta hemma hela kvällen så vi ringde till Texas. De hade tyvärr fullbokat hela kvällen så då fick det bli Medelhavskällaren. Innan vi gick dit öppnade vi en flaska vitt vin som vi delade på i badkaret. Där satt vi och filosoferade och diskuterade utlandsresor. Runt min födelsedag(eventuellt) ska vi åka till Italien Mattias blev kär i landet när han var där och jag tycker att det skulle vara roligt att åka dit. Vi vill nu plugga italienska någonstans, vore roligt att kunna åka runt på¨den italienska landsbygden i framtiden och göra sig förstådd. Det kan man inte med enbart knackig engelska!

På restaurangen beställde vi in grillad haloumi till förrätt (jättegott) och lammkotletter till varmrätt. Första gången vi åt lamm så det var spännande. Pappa säger att det smakar gammal kofta, men där har han fel. Vi tyckte om det!
Till efterrätt åt vi chokladtårta med daimglass. Ovanligt att jag åt, jag brukar alltid vara proppmätt efter huvudrätten!
gott!

Vi gick hemåt, men stannade till på Manis för en öl/cider. I mattias fall blev det två öl! Sedan gick vi hem och spelade lite ffx och pussades. En riktig pussdag var det, underbart!
Jag somnade som en stock så fort jag la mig i sängen, glömde till ochmed bort att borsta tänderna!

Idag klev vi upp runt 10. Jag stekte ägg, potatis och lök och strödde lite klippt gräslök över Det var vår frukost!
Efter att ha suttit i soffan hela morgonen blev vi sugna på något så jag gjorde en smoothie med hallon, blåbär, jordgubbar, mango, mjölk och hallonyoghurt. Den blev supergod! ska göras om!
Till middag gjorde jag en ost/skink/broccolipaj. Jag har känt mig så himla huslig idag :)
Har faktiskt tvättat all tvätt som låg i korgen så nu har vi något rent att ta på oss! haha!

Imorgon blir det jobb både för min och Mattias del igen. Jobbigt för honom som har varit ledig i fyra veckor. Trist för mig som knappt varit ledig alls :/
Det ger pengar, det är huvudsaken!

Nu ska jag leta efter billiga resor till Italien. Kanske äta lite glass till det? Jag skulle gärna gå ut och gå en sväng, men mattias vill inte följa med i regnet. Konstigt nog :P

Kärlek,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: