onsdag 20 augusti 2008

Hösten knackar på!

Jag tycker synd om mattias!
Jag ringde honom nu och då lät han både lite irriterad och ledsen. han sa att han kände sig dålig, att han var för långsam och att han trodde att hans arbetskompis började tycka det också. Jag tror inte att det är så!
För det första är han lärling, han är där för att lära sig saker. Man kan inte vara snabb och kunna allting i början, självklart inte!
Det tar en tid att lära sig.
Eftersom arbetskompisen har haft lärlingar tidigare så vet han nog också det!
Jag sa åt Mattias att prata med Näsman, berätta hur han kände. jag tror att det kommer kännas bättre då!

I vanliga fall brukar inte Mattias känna sig sådär, det var väl bara något tillfälligt. Jag funderar på att göra något gulligt för honom när han kommer hem. Kanske köpa en tårta och göra ett du-är-bra kort?
Laga mat ska jag göra, men jag vill göra något mer. något som visar vad han betyder för mig. hmm... baka jitterbugg?
Jag ska nog komma på något!


Nu har jag precis kommit hem från stan. Jag var på banken och satte in skattepengarna på mitt konto, på apoteket och hämtade ut mina p-piller, hos Skomakaren och lämnade in tre par skor som jag vill ha omklackade, på Bokia och köpte ett nytt album samt plastfickor till mina layouter och på Fritidsvaruhuset och köpte kattsand. När jag lämnade fram mitt bonuskort sa han "jäklar, vad mycket kattsand du gör av med. Den här räcker knappt en månad för dig. Andra människor kan ha sina i 2-3 månader".
Använder jag så mkt sand? eller, katten då inte jag!
Vi behöver ha en kattlåda som är dubbelt så hög som den lådan vi redan har. Minis skvätter ut så mycket sand på golvet!

Har ni märkt att hösten knackar på dörren? Den är på väg nu!
Även om det är 19 grader varmt ute idag kan man känna hur vinden frisknar till och att allt känns mörkare och tristare. Man kan knappt gå i t-shirt!
Kvällarna blir mörka och kalla! Usch, snart kommer allt regn och allt kommer ändra färg!
Efter det blir det snö och kyla! (negativ som jag är!)

Vad kan jag göra för gulligt?
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: