onsdag 27 augusti 2008

En ny outfit!

Idag, när jag skulle till Hälsocentralen, tog jag faktiskt bilen. Jag parkerade på Kotorget (heter det så?) efter ett långt letande efter parkeringsplats.
Väl inne på hälsocentralen träffade jag Staffan, min läkare. Från första stund gillade jag honom, han var absolut inte som den omänsklige hans Johansson!

Han skar bort en av mina leverfläckar och skulle skicka den på "odling". han skulle kolla om det var någon fara, men han trodde inte det. Hoppas!
Bedövningssprutan var lika läskig som vanligt, kände att jag var tvungen att vicka på tårna för att inte svimma. nu skulle jag inte ha svimmat iaf, men jag inbillade mig det! Dumt nog!

Efter läkarbesöket åkte jag vidare ner på stan. jag gick i några klädaffärer, men hittade inget som tilltalade mig. Tillsist gick jag in på MQ och fick hjälp av den där underbart trevliga tjejen som jobbar där. Hon har hjälpt mig förr, underbart! det bästa är att hon minns att hon har hjälpt mig :)

Jag sa att jag ska ut på lördag och att jag har lovat att ha långhandskar på mig. Hon fick helt enkelt hjälpa mig med en snygg outfit!
Efter att ha provat alla kjolar i hela butiken bestämde jag mig för en svart, halvhög kjol med dragkedjor på framsidan. Riktigt snygg! Till det blev det ett rosa linne i nästan samma material som långhandskarna!
Kan ni gissa vilken storlek kjolen var i? 34!!!
När kunde jag ha 34 senast? jag är ju van vid att ha 38, eller 36 då och då. 34, det är ju pyttelitet!
Men men, det måste vara små storlekar :)
798 kronor fattigare, en outfit rikare! :)

Nu när jag kom hem ringde pappa. Han var här i krokarna och kollade på jobb så då frågade han om han inte kunde få sova hos oss inatt och imorgon natt. Självklart får han det, det ska bli trevligt med besök :)
Nu har jag dammsugit, plockat iordning och pysslat i en timme så nu ska det väl duga åt honom haha!

Imorse åkte Andreas till Kina!
Jag trodde inte att jag skulle bli ledsen och börja gråta efter att vi hade lagt på, men det gjorde jag. Han ska vara borta i ett helt år, det är lång tid!
Det är ju oroligt där nere också, tänk om det händer något?
hoppas inte!
Vem trodde att jag skulle sakna min bror när vi var yngre? Ingen antar jag, inte jag iaf!
Hur blir det i jul? vem ska jag nu ge slime till? eller fint läppglans? ;)
Hoppas att han kommer att ha det bra, min bror!

Nu ska jag laga mat, det blir ugnsstekt falukorv med potatismos!

Steril kompress på min rygg,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Andreas sa...

Nämen ystra systern då, inte visste jag att du blev så ledsen! Dina ord värmer!

Jag skulle just gå och lägga mig och ville bara läsa din blogg först. Bra att se att du har det bra!

Kramchen från bror, 哥哥在中国

Anonym sa...

Ingen bild på outfiten? Det lät snyggt iallafall