måndag 25 augusti 2008

Duktig helg!

Nu har jag egentligen inte tid att sitta här. Klockan 9.00 ska jag infinna mig på Lartist och klippa håret. Det ska bli så underbart att bli blond igen, utväxten jag har nu är inte så spännande!
Synd att det gör så himla ont med den där hettan på huvudet när man slingar håret bara... :/

I lördags var jag och mattias otroligt duktiga!
Vi åkte till JYSK och köpte oss en olja för ek möbler. Väl hemma lyfte vi ur madrasserna ur sängramen och började olja in den. Nu är sängen mörkare eftersom den sög i sig så mycket olja. Snyggt måste jag få säga!
Min sida är något mörkare eftersom den stod mot fönstret!
P-O skrämde mig och sa att trät kunde spricka om man inte oljade in det. Nu är det oljat så nu ska det hålla!

På söndagen gjorde vi egentligen ingenting. Satt framför tv:n och spelade Wii mest hela dagen. Det var roligt, men ganska segt!
Måste köpa ett spel som JAG gillar mycket :)
På eftermiddagen/kvällen kom Larsis och Bozze förbi. Vi tog ut Minis i koppel på innergården så att han fick springa lite. Självklart klättrade han högt upp i det stora trädet här utanför. mattias och Larsis fick då agera hjältar och ställa sig på en bänk och ta ner honom. Dumma kissemiss!
Vi bestämde att vi ska åka ut till Sveden som ikväll så Minis kan få springa lös. DÅ kan han klättra i träd hur mycket han vill!

Senare på kvällen gick vi på bio. Vi såg Arn, den nya filmen. Den var bättre än ettan, jag gillar när det är sorgligt i filmer. Självklart började jag gråta i slutet (det ska man göra, annars är det ingen bra film!). Mattias tyckte att jag var larvig som grät, men jag tror nog allt att han kände sig lite snyftig han också. Bara att det inte syntes i biomörkret!

Nu idag har jag hunnit med en hel del!
Jag har ätit frukost, gjort mig iordning och betalat räkningar. Nu hade jag visst fått löneökning (utan att jag visste det) så då var det helt ok att betala räkningar. Dessutom hade vi inte så många den här månaden :)

Nej, nu måste jag gå.
Vi hörs antagligen senare idag.

Nu utväxt - snart blond,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: