måndag 28 juli 2008

Vin(n)are!

Visst ni att man kan få skojiga saker på JYSK?
I vintras tävlade personalen om vem som kunde sälja en viss bäddmadrass först, den skulle vinna blomstercheckar till ett värde av 100 kronor. Jag vann!
De ordinarie anställda vann varsin GPS på grund av att vi i Hudiksvall sålde flest UTG-varor (varor som blivit utgångna).

Under hela maj månad skulle man få en tia lott för varje trädgårdsmöbel man sålde över 7000 kronor. Jag sålde två grupper så jag ska få två lotter. har inte fått dem än bara!
Idag sålde jag en GOLD C20 (elevationssäng) för 7000 kronor, vilket ger mig en vinflaska! Den sängen har utgått ur sortimentet så nu vill vi bara bli av med dem. Jag lyckades och ska nu få en vinflaska. Trevligt!


Hudiksvall är ganska fint från ovan!
Igår åkte jag och mattias upp till Högliden och satte oss på ett berg för att sola. Hudiksvalls högsta punkt!
Där satt vi och diskuterade hur stor Lillfjärden egentligen är och hur små byggnader är i verkligheten. Eller är det människorna som är små?
Mysigt var det iaf, vi fikade och hade det bra i solen.
På kvällen åkte vi ut till Sveden och fiskade. Larsis rodde båten och jag metade. Inget napp fick vi, men en trevlig stund hade vi!
Efter ett tag började det åska och regn, då ville vi inte vara på sjön mer!


I helgen var det Hudik-kalaset. Riktigt trevligt måste jag säga!
Att kissa i en bajamaja och bli knuffad i ryggen hör inte till mina favoritsaker, men ibland fungerar det också.
Förfesterna i Borgarparken var inte att leka med. Jag förundras över att bänken inte gick sönder av alla "Fader Abraham" och studsar.
Roligt att träffa Henny och Arne igen, det var ju några månader sedan sist!
Vi får göra om det där!
Helt plötsligt när man står där i publikhavet blir man upplyft av en man. Efter en stund inser jag att det är Anna på jobbets man, men endå en konstig känsla! Han vill att vakterna skulle spruta vatten på mig när han gjorde så, men icke! Jag fick inget vatten på mig :)
Som sagt, det här får vi göra om!


Det är väl lika bra att sova och ladda upp inför imorgon: 8-19:15 på JYSK. Vill ni mig något så är det där ni hittar mig! :/

vin(n)are,
Alexandra Lindgren

Walle, grannkatten gillar mig bäst :)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, ja attans den gjorde nog det.. :)