lördag 28 juni 2008

Shopping i Birsta

Till att börja med - ja, det är Hans Johansson som var min läkare. Jag hade tagit fel på efternamnet. Akta er för honom!
han är hårdhänt, våldsam, oförsiktig och allmänt omänsklig!

Imorse beslutade vi oss för att åka till Birsta, Sundsvall. I bilen hade vi med oss Pelle och en kompis till honom, de skulle också dit. Vi släppte av dem i centrala Sundsvall, sedan åkte vi vidare.
Vi började med en tripp till Systemet där Mattias köpte öl/cider/vin. Vinet var inte det godaste vi har druckit, men man måste ju prova många sorter.

Efter det gick vi in på IKEA och köpte 6 st vinglas med riktigt stor kupor, det skulle tydligen vara bra. Vi köpte även hyllor att sätta ovanför badkaret så att vi slipper ha schampo/balsam på badkarskanten. Smart!
I butiken utanför blev det som vanligt chips, det är SÅ goda!

Inne på Birsta köpte jag lite scrapsaker på panduro/lagerhaus. På Nilson köpte jag ett par Fred Perryskor. jag var i stort behov av nya gympadojjor, något jag kan ha när jag inte vill gå runt i finare skor. Mina gamla adidas jag köpte i åttonde klass börjar sjunga på sista refrängen nu. De får duga på JYSK, men inte annars. Jag köpte även inpregneringsspray och vit skokräm, jag ska försöka hålla mina skor rena.
Mattias tyckte att jag ska gå till en läkare och skaffa inlägg i mina skor. Vi tittade på mina gamla skor och såg att de var väldigt slitna på insidan, jag går alltså väldigt snett. Inte bra för knän/lår/rygg. Kanske borde följa hans råd?
(bli inte orolig nu mamma, det är nog ingen fara!)

Inne på Cubus hittade jag en grå sommarklänning, skön som tusan. På clas ohlson köpte jag en dymo med svart och röd tejp. Den har använts flitigt idag när jag scrappade en layout om mamma. Får tyvärr inte visa den eftersom den är ett bidrag till en tävling. Senare får ni se den (om ni går in på min scrapblogg vill säga!)

När vi kom hem vilade vi en stund och sedan gick vi på alkoholen. Jag har bara hunnit med en cider och två klunkar vin. Mer än så är jag inte sugen på just nu!

Imorgon jobbar jag mellan 12-16, inget jag vill göra men det får gå! Anna-Karin bad mig i fredags och jag sa att jag kunde. Jag menar det är söndag, bra betalt! :)
På måndag ska jag klippa och färga mitt hår, underbart! Det ska bli ljusare än någonsin har jag bestämt nu. Nästan vitt ;)

Nästa helg har jag nu bokat Arvet. Birgitta skulle inte dit och jag tror inte att varken Bertil, Lasse eller farmor/farfar ska dit. Lasse och Bertil har ju sina hus och farmor/farfar åker inte bara sådär. Mor och far har jag redan hört med, de ska inte dit! Jag tror att det är bra om huset inte behöver stå ensamt hela tiden, bra om någon är där ibland.

Nu ska jag scrappa ännu en layout, min tredje för dagen!
Ha det så bra, jag ska försöka!


Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett utmärkt ställe att betygssätta/kommentera läkare på är: http://www.doktorsguiden.se/!
(Direktlänk till "Din" doktor: http://www.doktorsguiden.se/lakare/johansson-hans-0)

// "Farbror hp"