onsdag 11 juni 2008

försäkrad katt och svensk seger

Igår var det en hel del som hände här hemma.
Det viktigaste som hände var att jag försäkrade kissen. På pappret står det att han heter MINI, men han komemr kallas för Minis här hemma. Det kommer låta lite lustigt att ropa "Mini" när han är en fullvuxen hankatt, men det är så det får bli. kan kanske vara lite charmigt också ;)

Vi lade även ut Fiaten på blocket. Nu ska den säljas, lilla Ancan! Lite synd tycker jag, hon är ju ganska rolig att köra. Dessutom är det bra ljud i den. Men men, man kan inte få allt. Nu när vi har köpt en ny bil så vill vi ju ha in pengar för den gamla. Vi har inte plats för två bilar, inte behov heller för den delen!

Igår satt jag och försöte scrappa lite, men hur tror ni att det gick? Inte så bra! Mini ville såklart vara med och pilla bland mina saker, det blev ingen succé. Han busade, bet och sprang på mina saker. En layout fick jag till, sedan gav jag upp. Tillslut somnade kissen, skönt :)

Varje morgon väcker han mig och Mattias klockan 5 genom att busa och bita oss i våra näsor. Ganska irriterande när han inte vill ge sig heller. Hela dagarna består av bus för den där lille kissemissen. Det är väl skoj, men det skulle vara roligt om han skulle vilja mysa någongång också. Det är väldigt sällan han vill det, bara när han är trött.
han är fin lille Mini!

Igår var det en efterlängtad (av Mattias, inte av mig) match mellan Sverige och Grekland. Efter mycket skrik och "Kom igen nu då för fan" från mattias sida blev det tillslut 2-0 till Sverige. Det måste bero på att han hade på sig min EM-tröja och att vi åt EM-chips. Ja, herregud så det kan vara!

Jag måste verkligen städa här hemma nu, men jag får aldrig ork eller tid. Mini går runt och nyser ofta, undrar om det beror på damm eller förkylning. Stackarn!
På torsdag ska jag städa, då är jag ledig. Ska även ringa till veterinären och boka en tid för vaccination då!
Så mycket man "måste" göra. usch, orkar inte!
jaja, en dag i taget!

Idag blir det jobb i fyra timmar, sedan blir det väl matlagning när jag kommer hem.
Vi hörs

"Måste bara",
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: