lördag 28 juni 2008

En veckas tid!

Jag vill börja med att tala om att jag lever, även om det inte verkar så här!
Som ni vet har det varit lite tråkigheter här, vilket har gjort att jag inte har orkat blogga överhuvudtaget.
Nu har det ordnat upp sig (hoppas jag) så nu ska jag försöka komma igång igen!

Ja, vad har hänt under den här veckan som har gått då?
Mattias och jag har börjat göra fler saker tillsammans. Jag har överraskat honom med tacos och levande ljus när han kom hem från jobbet, köpt bakelser, busat på stranden, vi har gått på bio, gått på små promenader och andra grejer.

Vi köpte en engångsgrill idag så imorgon, om det är fint väder, ska vi åka ut på en strand och grilla. Det ska bli riktigt mysigt! Jag funderar på grillspett med kött och grönsaker. kanske potatissallad och baguetter till det?

I tisdags var jag på hälsocentralen för att titta på mitt födelsemärke på ryggen. Efter en timmas väntan i vätrummet fick jag reda på att den leverfläcken som läkaren tog bort på mig i september 2007 börjar växa ut igen. Läkaren tog tydligen inte bort hela förra gången. Hur kan man vara så puckad att man bara tar bort en bit? När man ändå håller på så är det ju klart att man tar hela. Har för mig att han heter Hans Andersson, akta er för honom!

Jag fick en läkartid den 3 juli, då ska jag dit och kolla upp mina nadra fläckar också. Eventuellt tar läkaren bort dem direkt. Jag är rädd för sprutor! det gjorde så ont sist :(
Jag bar om att få komma dit den 1 juli då jag är ledig, men icke. Hon sa att jag skulle komma då, men när jag tittade på kallelsen stod det den 3 juli. Ja, jag säger då det. det vore bättre om man fick åka till sjukhuset direkt. Vårdcentraler/hälsocentraler har jag inte mycket för!

Lampan på bilen är nu släckt för 3:e gången. Idag var Mattias inn med den på Bilelektro och då kopplade de in en dator. Det stod at nästa service skulle vara om 63.000 dagar. Lite fel där va :)
De nollade datorn så nu ska allt vara rätt. hoppas jag!

Just nu är det kaos för mig på jobbet. Allt blir helt fel, allt i mitt liv blir fel!
Jag hade ett provköp igår, 63%. Hur dåligt som helst!
Det stod på pappret att de inte hade fått kontakt med mig över huvudtaget. Jag tror att det var så att jag hjälpte en annan kund, då kan jag ju inte precis fråga om en till vill ha hjälp!
63& är rätt ok med tanke på att jag inte hjälpte honom. Det stod även att det var 2 personal och 8-10 kunder i butiken vid tillfället han var inne. Ganska okej ändå va? (snälla säg att det är det!).
Till råga på allt kom P-O till mig igår och sa att jag hade tryckt in kod 4 (butiksbestämd rabatt) när jag sänkte ett pris på en vara i butiken. Det skulle ha varit kod 2 (reklamation). Jag är sämst på koder! Det sa han till mig (inte att jag är sämst då alltså!) när jag stod i kassan och kunderna hörde det. Jag känner mig kass! Jag frågade honom varför han har mig i kassan över huvudtaget. Jag höll på att börja gråta, det var andra gången detta hände nu!
På lunchen kom han upp till mig och satte sig. Han sa att han tyckte att jag var bra i kassan och att de var glada att ha mig där. Vi kom överens om att det skulle sitta en lista i kassan där det står när man ska använda koder och vilken man ska använda. Hoppas det löser sig nu!

Eftersom inte jag mår bra så går ingenting som jag vill. En riktigt hemsk känsla ska ni veta. Det värsta är att jag inte kan göra något åt det hela!


Idag, när jag skulle borsta tänderna, fick jag påhälsning på ryggen. Det var lilla Mini som skulle vara med. han ville inte klättra ner heller så i 5 minuter låg han där uppe!

Jag har rivmärken över hela kroppen nu. Mini klättrar upp och ner och fram och tillbaka. Ingen ordning med den kissen inte :)

När jag kom hem från jobbet idag beställde vi pizza/kebabtallrik och smaskade på det. vid 20:30 gick vi och lade oss en stund. vanade vid 23:30 igen och var pigg. Gick då upp och satte mig vid datorn!
Jag tror att det är dags att försöka sova igen snart!
Imorgon blir det stranden som sagt!

Kära släktingar!
(tror att typ alla på pappas sida läser?!)
Nästa helg (fredag-söndag) tänkte jag och Mattias åka till Arvet. Om någon av er andra har planer på att vara där då får ni gärna säga till. I sådana fall tar vi in på vandrarhem eller så.
Där ska vi bo i helgen och åka runt och kika lite. Tror att Mattias kommer älska utedasset :)
Rodelbanan i Rättvik måste besökas. Alla vet hur rädd jag är för sådant, men jag har lovat Mattias och åka. Min familj minns säkert förra gången vi var där. Alla andra åkte och hade skoj, jag stod i ett hörn och surade ;)

Men som sagt, om någon annan ska vara där då - säg till!


Nu ska jag försöka sova igen!
Tack för att ni snällt väntat på uppdateringen och att ni förstår att det har varit jobbigt
Alexandra Lindgren

3 kommentarer:

Arvet sa...

Hej själv "lilla" släkting! Skönt att höra att ni unnar er lite nöjen tillsammans. Hoppas ni har fått en skön dag på stranden. Vi ska inte åka till Arvet nu så för vår del är det helt OK! Bara bra att ngn utnyttjar stället. Hoppas ni får en skön semester och njuter av utedasset och vattenhämtningen!
Kram Bi

Anonym sa...

Vad skönt att det förhoppningsvis börjar bli bättre! Det glädjer mig.

Anonym sa...

Förresten -Dr. Hans Johansson? Är det han? Jag har varit till honom en gång och gör aldrig om det. Han är knäpp, så det så. Alla, jag vet, som varit till honom har inte gjort om det.