onsdag 28 maj 2008

Resa till Ödeshög

I torsdags jobbade jag till 19.00 Efter det var det bara att gasa på till Åsgatan, till Elin. Där blev jag bjuden på en mycket god middag med trevligt sällskap.
Jag kom hem lite innan 12-slaget och började packa. Min packning var inte den bästa upptäckte jag när jag väl kom fram till Ödeshög, men det fick duga!

På fredagen stressade vi till tågstationen och klev på tåget. Första biten var lillkissen väldigt busig, men han lugnade ner sig lite senare. Det gick kanonbra att åka tåg, inga problem alls.
Mamma hämtade oss på stationen i Linköping och sedan åkte vi hem. Där umgicks vi och mös, mycket trevligt.

Lördagen var jättebra. Mini sprang ute i trädgården och stortrivdes. Martina, Calista och Milo var på besök också, trevligt.
På kvällen kom några ur Östgöta Classiker Club hem till oss för att planera inför deras event nästa lördag. Det skulle ha blivit ett litet partaj, men det blev inte så. De åkte hem ganska snart och vi andra tittade på Eurovision.
Det gick ju inte precis bra för Perelli, men vad gör det? Den där tävlingen är ganska värdelös, grannländerna röstar bara på varandra ändå. Dessutom skämde Björn Gustavsson ut Sverige.

Söndagen tillbringades i en solstol vid poolen i trädgården. Hur härligt som helst! Nere i ödeshög har det verkligen varit sommar hela tiden när vi var där. Lovely!
Jag brände sönder mitt bröst, vilket känss när jag duschar! Mattias brände sig t om och då är det illa. Han brukar bli brun direkt, men nu blev han röd. Det är han fortfarande. Ett bevis på att solen tar och är farlig!

På måndagen åkte jag, Mattias och kissen till Linderås för att hälsa på Cissi. Hon bodde mysigt i sitt lilla hus på landet, men det var inget för mig. Visst kan det vara kul med ett eget hus där man får pyssla och greja, men jobbigt och dyrt. Dessutom långt till stan! nej, tack!

Efter det åkte vi hem igen och lämnade av katten och hämtade upp Ola. Vi åkte till Holmgrens bil i jönköping och tittade på bilar. Jag blev tokkär i en Opelcab. Hur snygg om helst! Synd att den var så dyr bara. jag känner inte för att lägga 319 000 på en bil! inte än iaf!
Resten av dagen tillbringade vi med mor! Pappa åkte till Uppsala tidigt på morgonen så honom träffade jag inte mer.

På tisdagen åkte jag och Mattias till Kolmårdens djurpark. det var jättemysigt att gå där och titta på alla djur och bara umgås. Vi tittade på en delfinshow och gjorde an massa annat mys. Saaben fick även åka inne ibland en massa djur i safariparken. Älgar, lamor, björnar, zebror, giraffer, lejon och vargar är bara några exempel på de djur vi åkte tillsammans med. Vi åkte i deras inhängnader. De gick precis utanför fönstren. Spännande!
Bilder kommer senare!

Idag åkte vi hem hit till Hudiksvall igen. jga känenr at jag gärna hade stannat där ett tag till, trivs där nere. Jag vill inte vara så långt ifrån mina föräldrar som jag är just nu. Synd att Mattias har fast jobb här (hur kan man tycka det?!), annars hade vi flyttat söderut. Jag vill komma närmre dem, men när han har fått fast jobb gäller det att hålla fast vid det. Inte det lättaste att få precis!

När jag klev på tåget började jag såklart gråta, det känns så hemskt. Tågvärdinnan frågade om hon kunde hjälpa mig på något sätt, hon trodde väl att något hade hänt eller så. När jag föklarade att jag hade åkt ifrån min mamma log hon lite och sa att hon förstod att det kunde vara känsligt. Usch!

Det tråkigaste är att jag inte vet när jag komemr träffa mina föräldrar igen. Vem vet när jag har ledigt nästa gång? Mamma pratade om att ta semester vecka 30-32 tror jag det var, det är ju långt bort. Hur många veckor som helst. Så länge vill jag inte vänta!

Kissemissen (som vi förövrigt döpte till Zäta lite snabbt i bilen på väg till tåget idag) trivdes så himla bra nere i Ödeshög. Där sprang han fritt i den stora trädgården. han njöt, det syntes.
Jag vet inte hur han känner nu när han är hemma igen. Hemma i den instängda lägenheten. Vi funderar på att åka till Sveden i helgen så att han kan springa fritt där. Hoppas han tycker om det!

Anna-Karin ringde när jag satt på tåget idag och frågade om jag kunde jobba. Imorgon jobbar jag mellan 12-16, på fredag 8-19.15 och på lördag 11-15. Nästa vecka är jag tydligen med på schemat igen, trevligt. Inte så trevligt att jobba, men tevligt att få pengar.

Nu ska jag gå och lägga mig och eventuellt läsa ut min bok. Den är bra, kan inte slita mig ifrån den just nu. Mordet håller på att lösas! :)
Jag ska försöka att inte gråta, men det blir inte lätt. Jga är så känslig nu när jag har lämnat lilla mamma där hemma. Min älskade lilla mamma!

På resande fot,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: