torsdag 29 maj 2008

Ett år sedan idag

hej och hå jungman Jansson!
Vad fick jag det ifrån?! :S

I vilket fall som helst...
Idag jobbade jag mellan 12-17. skulle bara ha jobbat till 16, men de ville ha mig där en timma till. Imorgon är en riktig dödsdag. 8-19.15, inte roligt alls. Man blir trött, stressad, törstig och allmänt ur funktion!
På söndag ska jag slappa, det har jag förtjänat då!

Efter jobbet gick jag in en sväng på Dollarstore. Där köpte jag lite stickers som jag ska ha till mitt scrappande. Hittade även en söt klöspinne till Zäta (eller vad han nu ska heta). När jag kom hem monterade jag ihop den, det visade sig vara ett bra köp. Lillkissen älskar pinnen, han klättrar massor i den och busar med bollen. Helfestligt!


Idag för ett år sedan åkte jag, Cissi, Kristine, Johanna och Tina till Bulgarien. Gud vilken härlig tid, dra tillbaka tiden tack! Det var en härlig vecka med massor av skratt och goda drinkar. Varför är inte drinkarna lika billiga i Sverige för?!
På min blivande krog ska alla drinkar vara billiga! Vilken blivande krog förresten? sedan när började jag planera att starta en sådan. Nu tydligen!


Jag läste ut "Skumtimmen" tidigare idag, en mycket bra bok. Slutet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig bara :/
Jag anade inte att det var HAN som hade gjort det... :/
Nu måste jag skaffa en ny bok att läsa, jag har blivit beroende!


Allt solande i söndags har visat sig på min kropp. Inte att jag har blivit brun, nej!
Jag har börjat fjälla på bröstet och näsan. hur snyggt är det då? minus 74.5 på en skala!
Men men, det var skönt när jag satt där i solstolen och mös iaf.
Det ryktas om att bli ca 27 grader varmt på söndag, det ska utnyttjas. Jag tror att jag och Mattias ska åka ut till Sveden då så att Zäta(?) får lite frisk luft!

På lördag ska jag umgås med min kära vän och granne, Flupp. Vi ska förtära alkohol och trivas tillsammans. Det skulle bli utgång på August, men Mattias säger att det är en bluesafton där då. Hela huset är uppbokat och man måste ha förköp. Jag vill INTE gå på bluesafton! no way!
Antingen sitter vi hemma hos mig eller Flupp och umgås eller också blir det utgång. Time will tell.
Mattias ska på blueskvällen. Hans jobbarkompis bror spelar tydligen på kvällen. Idag fick jag reda på att Mattias ska iväg till Näsmans (jobbarkompisen) stuga på lördag och dricka öl, åka båt och basta. Eller vad de nu skulle göra, det återstår väl att se. Rolig för dem, men en ensam kväll för Zäta(?).
Han klarar sig nog. Nu har han ju inte lilla mormor som tar hand om honom, stackarn!
Han saknar nog mormor och morfar tror jag!
Jag saknar dem iaf!

Nej, nu är det dags att avsluta det här.
Ha en fortsatt trevlig kväll allihop!

förkyld igen,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: