onsdag 7 maj 2008

En veckas skriverier

Ja, här är det någon som inte har uppdaterat på LÄNGE!
För att ni ska veta vad som hänt/händer i mitt liv ska ni få en sammanfattning:

Valborgsmässoafton, onsdag:
Som vanligt ska man äta en "majbrasa" på den här dagen så det gjorde vi.
Efter det hämtade Mattias Pelle, de skulle lana. Det blev inte mycket till lan, vi drack en flaska gott italienskt vitt vin och åt ostbricka och räkor istället. Det var riktigt trevligt!
Jag och Mattias ska bli vindrickare på heltid nu, det är mysigt!
Vid ca 21:30 gick vi ner till Köpmanberget och tittade på fyrverkerierna och lite på brasan.
De allra flesta hade redan gått hem då, vilket var superskönt. Vi hade ingen lust att trängas med en massa folk :P
Sedan var det bara att gå och lägga sig och sova!

Torsdag: Vid ca 15:00 kom Cissi och Kristine hit. Jag kramade hela familjen (förutom bröderna som inte var med) Börjesson och visa de Cissi och kristine hur vi bodde. Det tog inte lång tid innan vi öppnade första xidern!
Mattias stod för matlagningen, det blev jättegoda enchiladas. han är jätteduktig på det <3 Till det drack jag och Mattias (Kristine smakade ett glas) ett lika gott italienskt vin, fast den här gången var det rött. Det är något med Italienska viner och oss :)
Vi gick ner på Hemmakväll och hyrde en film, American gangsters. Den var ingen höjdare en torsdagkväll så vi somnade nästan i soffan. Istället gick vi och lade oss.


Fredag:
Vi klev upp och åt frukost. Jag duschade och gjorde mig klar, sedan åkte vi ner på stan. Där hade vi en liten shopingrunda. Cissi och Kristine köpte varsin väska och jag köpte gula solglasögon och gula jeans. Fjortisbyxor fick jag höra att det var när jag kom hem, men vad vet Mattias?! :P
De gula glajjorna fick jag honom allt att ta på sig :P


På eftermiddagen/kvällen började vi förtära alkohol medan Mattias hämtade Wille. När de anlände lekte vi "jag har aldrig" och fick veta en hel del om allt och alla ;)
Vid 19:00 satt vi på Medelhavskällaren, jag hade bokat bord där. Vi åt jättegod mat och hade trevligt. Jag och Mattias drack såklart vin till maten :)
Efter maten (och Kristines och Willes småraggningar på varandra) gick vi hem till oss och fortsatte dricka.
Efter ett par timmar gick vi ner på stan. Vi letade efter ett ställe att gå ut på, men det var bara Bockarna som var öppet. Inte det roligaste stället måste jag säga, bara en massa konstigt folk. Dessutom var ljuset där inne helt galet, Cissi och jag såg ut som om vi var sjuka, helt prickiga i ansiktet. Läskigt!
Vi tog iaf lite foton där inne och dansande så helt galet var det inte. Jag går nog inte gärna dit igen om man säger så! August here I come!


När vi skulle gå hem fick jag så jäkla ont i fötterna att Wille fick bära mig en kort stund. han höll mig över axeln, vilket innebar att det blev så skakigt att jag höll på att spy ;)
Väl hemma lyssnade vi på lite militärhistorier och sedan gick vi och lade oss.

Lördag: Vi åt frukost och sedan åkte Cissi och kristine hem vid 10.00. Tråkigt när de åkte, men jag får glädjas åt tiden vi hade tillsammans!
Jag sammanfattar tiden med den här bilden:


När de hade åkt åkte jag och Mattias till en tjärn utanför staden och solade. Det var hur härligt väder som helst, sommar!

Där låg vi ett par timmar och solade, skrattade, fikade och hade det allmänt mysigt. Vi packade ihop och åkte på en liten runda. Vi hamnade i Norrbo hos Wille. Sedan bar det av hemåt.

Söndag: Vi pratade med Larsis och frågade om det gick att fiska i sjön i Sveden. det gick bra så vi tog vårt pick och pack och åkte dit. Mattias fick ro båten!
Efter en stund tröttnade vi pga blåsten och rodde in mot land. Vi åkte hem och vilade istället :P

Måndag: jag jobbade för första gången på läänge! mellan 8-16:30 stod jag där på JYSK och knegade ;)

Tisdag: Jobbade även den dagen mellan 12-19:15. Fick slita som en galning med nya varor som ska upp på hyllorna. Var tvungen att göra nya space och greja, men det gick bra!

Onsdag: Ja, det är idag det!
Idag ska jag ta Svarta Solweig (cykeln) till JYSK. jag jobbar mellan 11-17 så det är ju en helt okej dag! Mattias är på någon utbildning uppe i Sundsvall med jobbet idag. Hoppas det går bra!
Nu ska jag laga en matklåda att ha till lunchen idag. Måste även borsta håret och sminka mig, sedan är jag klar att åka.
Det blev mycket bilder i bloggen idag, men det får ni stå ut med ;)
Ha en bra dag :)


Veckoplaneraren,
Alexandra Lindgren

two times, three times :D

Inga kommentarer: