fredag 9 maj 2008

dödsbacken!

Alltså vet ni hur jobbigt det är att cykla de där 15 minutrarna till JYSK varje dag? Så fort jag komemr fram måste jag stå still och pusta ett tag, vägen från Statoil till Jysk tar livet av mig. Det är en backe hela vägen, en sådan där som lutar lite hela tiden. En dödsbacke!
Jaja, det är väl nyttigt antar jag?!

Just nu väntar jag på att mina nudlar ska koka färdigt. Det blir min frukost idag, hade inga mackor eller så hemma. Måste verkligen åka och handla!
Tidigare idag har jag stekt falukorv/andra starka korvar och köttbullar. Ihop med blodpudding från igår blir det min lunch idag. Visst låter det gott? (inte)
Om 15 minuter ska jag ta Svarta Solweig och åka till Jysk. Känns inte jättehett att jobba till stängning idag igen, men det får gå. Det blir pengar!

Jag funderar starkt på att söka nytt jobb. Jag kan inte leva med den där osäkerheten att man inte kan boka in saker IFALL jysk skulle ringa. När de dessutom tar in andra folk än mig så spelar det ju ingen roll.
Mattias tycker att jag ska söka på en industri, men skulle jag trivas där?
Tänk er att bredvid mig står en massa 50-åringar och ser sura och uttråkade ut. jag då, jag som gillar att sjunga och skratta. vem ska jag göra det med? mig själv elelr min iPod? hett!
Jag får väl söka och ge det en chans!
(någon som vet någon som behöver folk?)

Nu ska det ätas, vi hörs igen!

Trött på cykel,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: