tisdag 15 april 2008

Vårkänslor!

Är det inte bara för härligt?
Våren är här!
Det är 8 plusgrader ute och solen skiner. vad jag har längtat efter det här!
Jag tog den där prmenaden ner på stan som jag sa att jag skulle göra! Med de gula pumpsen på :)
Skomakaren (det var det rätta titeln!) skulle laga mina väskor tills på fredag,lovely!
Nu ska de äntligen bli hela och bra igen. Nu ska jag kunna använda dem :)

Innan jag gick hem stannade jag till på Kicks för att titta på ett nagellack. Jag vill ha en skrikig färg, men antingen kändes dem barnsliga eller tantiga. Vem bestämemr egentligen det? finns det verkligen tantiga färger? jag kan väl göra färgen till min egen? jag kan väl få bli känd som "Alex med de skrikt rosa naglarna" eller något liknande. Det skulle jag tycka vore trevligt!
rosa och lila naglar ska det tydigen vara i vår, jag får väl skå till på ett skrikigt lila lack. det lär inte vara många andra som har det :)

När jag var yngre var jag rädd för att sticka ut från mängden! Jag ville kunna klä på mig vad jag ville och se ut hur jag ville, men jag vågade inte. Jag försökte ibland, men tog oftast av mig vissa saker innan jag träffade folk. Larvigt, men så var det.
Numera bryr jag mig inte om vad andra tycker om mig. Inte om allt iaf. vissa saker bryr jag mig såklart fortfarande om, men inte allt. långt ifrån allt!
Om jag inte hade slutat bry mig hade jag nog inte vågat gå runt med en knallgul väska och lika gula pumps. Funderar på att köpa gula solglasögon. Den som hittar ett par får gärna säga till!

Tillbaka till promenaden. Efter att ha varit på kicks gick jag till blombuketten (heter affären så?). Där köpte jag en bukett Chrysantemum, eller som vi normala säger Chryss! de var såklart (någon som är chockad?) gula!
De pryder nu mitt köksbord, väldigt fina är dem! undrar vad Mattias ska säga när han komemr hem och får se att jag har städat OCH köpt blommor? ska försöka hinna med matlagningen också, men det kan bli svårt med tiden.





Tillbaka till promenaden. igen.
Efter att ha köpt dessa vackar blommor gick jag hem igen. Jag följdes av en fjäril under hela vägen, det var vårigt!
När jag gick (både till och från staden) lyssnade jag på gamla 50- och 60-talsklassiker. det är verkligen vår och sommar för mig!
Jag gick där och log och trallade med i texterna.
Funderar på att bränna en skiva med sådan musik på att ha i bilen. Man blir på så gott humör när man lyssnar på det tycker jag. det borde alla börja med :)
En sådan här dag längtar jag hem till ödeshög!
det är så härligt att sitta ute på altanen och titta ut över trädgården och känna solen i ansiktet. Fika lite med mamma och pappa och bara ha det bra. Jag måste träffa dem snart igen, det går verkligen för långt mellan gångerna.
Vårarna och somrarna i Ödeshög är verkligen underbara. Massor av blommor, fågelkvitter och sol. Jag längtar dit!

Nej, nu ska jag ringa till mamma och fråga om receptet på stekt falukorv (det kan jag själv) och morotsstuvning!
Det tänkte jag bjuda på idag här hemma!

Sommarflicka,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Andreas sa...

Raring, I -love- din konstruktion "skrikt rosa naglar". Genialt!

Andreas sa...

Förresten, grattis till ditt nya, mer självständiga liv! Jag minns själv den dag då jag mentalt lämnade tvångstankar och rädsla för vad andra skulle tycka om mig och mina kläder. Knepigt hur man lägger ned så mycket tid på att tänka på andra.