måndag 14 april 2008

Tankar om...

Jag kan inte låta bli att tänka på Robbo nu när det går så bra för Hv71. Han har alltid pratat så gott om dem, hejat på dem i vått och torrt. Sjungit en massa hejaramsor, tvingat mig att lära mig dem.
Jag saknar Robbo ibalnd. även om vi inte var de allra närmsta vänner. Han var en rolig kille som man alltid kunde prata med om och när man ville.
Tyvärr flyttade han söderut och jag norrut, vad är oddsen för fortsatt vänskap?
(oj, ni börjar jag prata i odds-termer, dags att sluta kolla på hockey!!!)
Jag har fortfarande kvar hans tröja hemma i Ödeshög. Undrar om han vill ha tillbaka den snart, den var väl trots allt hans favorittröja? Ödeshögs IK R.Almgren :)
Vi får ta och träffas igen snart!

Jag jobbade idag som jag skrev tidigare. Det var en riktigt lång dag fast jag bara jobbade mellan 8-15. Massor av prislappar att sätta ut och skriva ut. En massa jobbiga kunder och allmänt trist. Jag kände inte alls för det idag!
hoppas det blir bättre på onsdag och torsdag!

Nu ikväll blev jag så hungrig att jag lagade mat. Ingen av oss orkade göra middag idag,men vid 18:30 fick jag nog och ställde mig vid spisen. Jag fick tillslut Mattias med mig, han skalade potatisen och lite annat smått och gott. Det fick bli rödspätta med potatis och äggsås. Vi hade ingen persilja att ha i såsen tyvärr!

Under tiden vi har tittat på hockey har jag stickat. Jag vet att jag låter som en gammal tant, men jag tycker faktiskt att det är roligt. Jag håller på med en barntröja med små får på magen. Jag ska ta kort på den någon dag så att ni får se:)

Nu lyser ett ljus i vårt vardagsrumsfönster. Ingen har väl missat hela den här tragiska Englahistorien. Tänk så hemskt! Tänk så rädd den lilla flickan måste ha varit, tänk på familjen. Vad de sörjer och undrar vad som egentligen hände. Och varför? varför just hon? varför just då?
jag lider med dem alla!

Han som gjorde det är ju bara för läskig. Det var kvinnan i Falun, Engla och nu visade det sig att han hade gjort ett våldtäktsförsök i Sandviken. Det blir bara närmre och närmre mig! tur att han är fast!

Nej, nu ska jag göra ännu en bloggrunda, hörs en annan dag!

Hockeyfrilla,
Alexandra lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att Du hållt tummarna för mig hela helgen! Det hjälpte, som du säkert läst.