torsdag 24 april 2008

"släktklenod"

Som jag tidigare berättade om hade Mattias pappa hittat en cykel åt mig. Vi åkte ut till Sveden för att titta på den och hon var så fin. Den var svart med en och annan rostfläck, men det hör till :)
När jag provcyklade skulle jag testa att växla. helt plötsligt lossnade vajern så jag fick hålla i den resten av biten. det går nog att fixa och om det inte gör det så är inte det hela världen!
Jag har redan döpt henne, Svarta Solweig ska hon heta. Om jag inte hinner ändra mig några gånger vill säga :)

Vi passade på att fika lite med Mattias farfar och hans tjej, Viktoria, också. Vi fick lite pengar (varför?!) och en bit sockerkaka. Sedan fick vi ävem en skumgummimadrass som vi kan ha när någon vill sova över. perfekt nu när Cissi och Kristine (<3) ska komma nästa vecka!
Den var använd en gång sa hon, men det är en brun fläck på den. Vem vet, det kanske är kaffe? det spelar inte så stor roll, vi kommer ändå ha lakan över!

Helt plötsligt när vi satt där och fikade gick Viktoria iväg en sväng. Sedan kom hon tillbaka med armarna bakom ryggen och frågade om jag tyckte om dockor. Jag förstod inte riktigt vad hon menade, det var ju flera år sedan jag slutade leka med dockor.
Bakom ryggen tog hon fram två dockor som jag fick välja emellan. De var från Jugoslavien tydligen. jag har alltid tyckt att sådana dockor är fula och skräpiga, men vad skulle jag göra? Det var en väldigt fin gest att ge mig en av dem.
Hon sa att hon ville att de skulle fortsätta inom släkten. Då blev jag litet rörd och tyckte att det var fint att hon såg mig som en "arvinge" som skulle föra släktklenoder (om man nu kan kalla dockan för det)vidare.
Nu står hon här i min bokhylla i väntan på att få någon bättre placering. Jag vet inte om jag vill ha henne framme :$
Jo, klart jag ska ha det!
Hon heter Viktoria efter hennes ursprungliga ägare!

jag vet att bilden är kass :/

Imorgon tror jag att Larsis ska hämta hem cykeln till mig, då ska vi ha hunnit införskaffa ett lås innan dess. Man vill ju inte gärna att Solweig ska bli stulen :/
Jag får väl åka och köpa ett sådant, var man nu hittar det. Albert och Herbert? Kjelles? ÖoB? äh, jag får väl leta!

So long,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: