onsdag 16 april 2008

Nyttig igen!

Igårkväll tog jag och Fluppan oss i kragarna och gick ut och gick. Jag vet inte riktigt hur länge vi var ute, men det blev väl en 30-40 minuter iallafall!
När jag kom hem var jag bara tvungen att åka till Ica och handla kex med choklad på. Ett paket singoalla, ett paket toffypops och ett paket med digenstivebars blev det. Plus lite mjölk och annat som tagit slut här hemma!

Efter det var det bara att sätta sig vid TVn och titta på säsongsprämiären av Desperate Housewives. Gud vilket bra program! Nästa tisdag börjar även Ugly Betty, det måste jag titta på :)

Nu idag gick jag upp vid 9 och började vika tvätt. Vi tvättade allt igår och idag lade jag in sakerna på sina rätta platser. Efter det duschade jag och gjorde mig klar för jobbet!
Innan jag åkte till jobbet slog jag in Flupps strumpor (som jag lånade av henne när vi var ute sist) tillsammans med en digestivebar i ett paket. det hängde jag sedan på hennes dörr :)


Väl på jobbet fanns det inte en ledig minut. Jag plockade upp nya täcken och kuddar, dammsög och hjälpte en massa kudner. Idag var det mycket folk där och nästan alla ville se på trädgårdsmöbler. Så om du inte har köpt än Elin är det hög tid nu! Möblerna komemr försvann fort nu eftersom solen tittade fram.
Mattias mamma tittade in en sväng också, det var trevligt!

Just nu är jag mätt i magen av att ha ätit Mattias köttgryta!
den var god, men den ändrade skepnader. Först smakade den köttgryta, sedan svampstuvning och tillsist kalops. Tur att alla smaker var goda :)

Om en stund ska jag och Flupp ge oss ut på en promenad. det känns sådär måste jag säga! Skönt att röra på sig, men jag har så onjt i fötterna idag. Varför vet jag inte?! Jag har sprungit mycket på Jysk och skorna jag har där är ju inte de bästa, men ändå!
Ska iaf bli skönt att röra på dödfläsket!


Nu är Ancan(bilen) värre än tidigare! Avgasröret ligegr nästan på marken nu, bara 2 cm över! Man måste köra så långsamt över gupp och hål, tänk då hur det blir på Breda Gatan. (för er som bor i Hudiksvall)
Vi måste fixa det där nu, snarast möjligt! Det är irriterande att verkligen behöva tänka på hur man kör!

Om lite mer än en månad kommer vår lilla kissekatt vara leveransklar! Innan det ska vi ha åkt till Järvsö och tittat på den så att allt är som det ska. Lilla Eskil ska få komma hem, hem till oss :)
den 20-21 maj någongång ska vi kunan hämta den lille gossen! härligt!
Vi ska få tillökning i familjen!

Nej, nu ska jag småtitta på hockeyn och sedan ska det bli promenad!

hängande avgasrör,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast vet du, jag tror det tog en hel timme ändå. För jag kollade klockan när jag kom hem och då hade det gått en timme och tio minuter sedan jag fick ditt sms om att du bara skulle kissa först. :) Paketet var underbart! Jag har också sett att Ancan inte mår så bra. Och Breda gatan (och Djupegatan också för den delen) måste vara ett helvete. Men det går ju förstås att åka en väg nedanför... För övrigt är jag en aningens besviken över att Eskil ska heta Eskil och inte Flupp. Men jag tror att jag ska komma över det. Kanske. Så småningom. Promenixen tar vi förhoppningsvis i morgon. Om jag inte ska på kalajs hos Petra då. Men det kanske kan klaras av på eftermiddagen har jag tänkt. Äsch, vi får välan se. Vi hörs i morrn snuttepluttan!