torsdag 10 april 2008

Alla goda ting är FYRA!

Javisst, alla goda ting är faktiskt fyra. I vanliga fall tre, men idag fyra. Här kommer de uppradade:

1. Imorse när jag stod i duschen ringde telefonen. jag gick ur duschen och svarade, det var Mattias. Precis när vi hade lagt på ringde Anna-Karin och frågade om jag kunde jobba idag. Självklart kunde jag det. Mellan 10.30- 19.15

2. Vid 10.00 var jag hos optikern. Hon som gjorde min synundersökning hade jobbig röst så det var lite svårt att koncentrera sig, men det fick gå. Min syn hade, som jag trodde, försämrats. På mitt vänstra öga var det som förut: -0,25. På mitt högra öga däremot hade jag nu gått från -0.25 till -0,5. Det blir glasögon om jag vill. Hon sa att jag inte behövde glasögon om jag inte ville det själv. det är ju bra!
jag vet inte om jag vill ha det eller ej. det vore ju bra att ha det när jag kör bil och sitter vid tv:n/datorn. Känns jobbigt att koncentrera sig då!
Får se hur det bli, behöver hjälp!

3. När jag kom till jobbet såg jag att Jamal, praktikanten, inte var där. Jag frågade då var han var och fick svaret "han har blivit arkiverad". Han hade alltså fått sluta, mina kollegor klarade inte av honom längre. han är bara för irriterande! bra sak!

4. Nu när jag kom hem låg mitt skattedeklarationsbrev på köksbordet och väntade på mig. Mattias hade redan öppnat sitt och det var ett väldigt positivt besked! Jag trodde att jag skulle få betala tillbaka ca 3500 kronor, men ack så fel jag hade!
Jag får tillbaka över 6000 kronor!
kan det bli bättre? wow! yes!

Nu undrar jag bara: varför betalar jag mer skatt till kyrkan än vad Mattias gör? Jag gav 440 kronor till kyrkan, o.60%. Onödigt mycket måste jag säga! fy!

Det var då mina fyra goda ting.
Nu kommer en massa onödigt skitsnack ;)

Idag kom det fram en tant och satte sig i en av trädgårdsstolarna på Jysk. Hon sa att stolen var vinglig och tvingade mig att sitta och prova själv. Visst var den vinglig, men vad gör det? hon blev skitsur och tvingade mig att skruva samtidigt som hon skulle titta på. Hon var ju inte ens intresserad av stolen!
Jag skruvade ihop stolen och sedan gick hon. Jag tror inte ens att hon köpte någonting! Sura kärring!

När jag kom hem och berättade det här för Mattias började han skratta. Jag hade berättat att jag hade skruvat ihop stolen med en insektsnyckel, men det hette tydligen "insexnyckel". Här har jag gått hela livet och sagt insekt, ett djur! haha, pinsamt. hoppas ingen annan har hört det ;)


Igår åkte jag, Flupp och Walle hem till Elin som fyllde 22 år! grattis grattis :)
Där fick vi jättegod smörgåstårt, kakor och tårta. Mycket gott och tervligt. Sedan spelade vi ruter sju och så blev jag inbjuden till deras middagsmöten. I fortsättningen ska även jag vara med och bjuda på mat då och då. Det ska verkligen bli roligt! :)




nej, nu är det dags för en bloggrunda!

Bra dag,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: