tisdag 4 mars 2008

tidig födelsedag

jag berättade ju igår att jag hade köpt en födelsedagspresent till Mattias. Det var en ljudanläggning till hans dator jag hade köpt.
När han kom hem från jobbet hade jag redan slagit in presenten och gömt den nere i förrådet.
helt plötsligt frågar han om jag vill följa med till El-giganten och titta på en ny dataskärm. jag vill såklart inte det eftersom han om han köper en ny skärm måste ha ett nytt ljud. efter mycket tjat så måste jag ju förklara varför jag inte ville följa med. Han fick öppna sitt paket och sedan åkte vi till El-giganten. Nu sitter han där med en ny skärm och nytt ljud. som ett barn på julafton! :)
bild på det ska jag lägga in senare!

trist för honom att inte öppna paket den 13 mars, men han överlever nog. han åker ju till Milano den 14:e så han har mer nytta av paketet nu än vad han har då.


Idag jobbade jag mellan 13-19:15. jag mådde illa den sista timman, trodde att jag skulle kräkas. vad det beror på vet jag inte, det blev bättre när jag kom hem. jag känenr mig så hängig. har ont i halsen och känenr mig febrig. borde nog vara hemma från jobbet och vila upp mig, men då får jag ju inga pengar.

Idag gjorde jag färdigt mitt space. det blev många tunga lyft eftersom de självuppblåsbara luftmadraserna väger en hel del. skönt att vara färdig! nu väntar vi bara på att tälten ska komma hem (komemr på torsdag), sen ska de upp på hyllan. Nästa vecka ska även trämöblerna monteras, hoppas jag slipper göra det. :P
Vecka 12 skulle jag tro att all möbler ska vara uppe, men jag lovar inget!

Idag bokade jag en resa mellan Mjölby och Hudiksvall. nu är alla resor bokade förutom den mellan stockholm och mjölby, då tar vi bussen och den har ett fast pris!
Stockholmsvistelsen kommer nog bli bra den :)

På lördag ska jag, Elin, Flupp och Helena ut och äta på Texas. Efter det var det utgång, synd bara att jag inte har något att dricka. eller jag har 2 xider i skafferiet, men hur långt räcker det?
jag får helt enkelt ta till flaskan, min bacardi som står och väntar på mig. Är man under 20 år så får man ta vad man har! (hör mammas ord i huvudet: "man tager vad man haver")
det ska nog lösa sig tillsut! tror ni inte det?

SKÅL!!!


Nej, nu tror jag minsann att jag ska lägga mig och läsa en god bok. Känns bra att somna tidigt för en gångs skull. tror att jag behöver det med min förkylning, usch! vill inte vara sjuk!

Guten nacht,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Andreas sa...

Raring, raring, ta det lugnt! När du kommer hit kan du ta till flaskan så ofta du vill! Sedan jag slutat dricka alkohol starkare än vin står mitt förråd tämligen oförändrat. Ta för dig!

Krya på dig förresten!

Bror

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.