måndag 3 mars 2008

maestro= skit!

jag tror att "herr förkylning" har kommit och knackat på min dörr. Jag har ont i halsen och känenr mig så himla hängig. egentligen borde jag väl inte träna när jag mår såhär, men jag känenr att jag måste. det var ju ett tag sedan nu. vi får se hur det blir. mår jag inte bättre vid 16.00 så ska jag inte träna.

Idag var jag på stan. jag lämnade in en cd-skiva med fotografier som jag vilel ha framkallade. i slutet av veckan är de klara. jag provade att ladda upp bilder jag ville framkalla på internet, ifall det skulle bli billigare att göra så. det tog sådan lång tid och allt hängde sig. då blev jag sur och brände ner allt på en skiva istället.

Sedan gick jag in på Bokia för att köpa frimärken. de hade problem med internetuppkopplingen, vilket innebar att det tog lång tid att betala med kort. tillslut sa de att de inte kunde ta mitt kort eftersom det inte hade upphöjda siffror. jävla maestro!hade jag haft ett VISA-kort haed det gått hur bra som helst.

jag gick då med raska (och bestämda) steg mot banken. satt i kö i fem minuter. när jag kom fram till disken sa jag att jag ville ha:
visa-kort
e-kort
nya batterier till min bankdosa

VISA-kortet komemr komma hem i min brevlåda antagligen på fredag.
E-kort fick jag skapa ett själv via internet
Batterier fick jag köpa på typ El-giganten, mataffär eller var de nu har sånt skit. Banken hade iaf inga!

Där ser jag en superpositiv sida med Ödeshög, där får man batterier. elelr en ny dosa!
det fick tjejen på banken höra också, det ska ni allt veta!

vet inte ens varför jag har ett maestro-kort. varför fick jag inte VISA från början?!

Efter mötet med banktjejen begav jag mig yill en affär lite längre bort. köpte en födelsedagspresent till Mattias. vad får ni inte veta än. dyrt var det iaf, 995:-

Just nu hör jag hur det tjuter utanför. i telefonkatalogen kan man läsa om detta:

Varningssignalen - viktigt meddelande
Vid en allvarlig olycka, som till exempel gasutsläpp eller en stor brand, kan allmänheten i vissa tätorter varnas genom signalen "'Viktigt meddelande!'".
Signalen ljuder i 7 sekunder följt av 14 sekunders tystnad därefter åter 7 sekunders signal osv. Detta upprepas i minst 2 minuter.
När du hör signalen ska du:
*gå in
*stänga dörrar, fönster och ventiler
*lyssna på radio för information
När faran är över startar signalen "Faran över", en 30-40 sekunder lång signal. Signalerna provas kl. 15.00 första helgfria måndagen i mars, juni, september, och december. Information ges i radion, kanal p4, även vid prov.


Första gången jag hörd det där var i september förra året. jag blev då livrädd och trodde vi blev bombarderade av flygplan eller nåt :P


Nej, nu ska jag lägga mig ner i soffan/sängen och vila lite. läsa i de nya katalogerna från panduro som jag precis har fått hem. alltid får man lite inspiration!

Krya på mig,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: