söndag 9 mars 2008

jag, Göteborgska? :)

Ja, det blev en helfestlig afton det där!
Jag jobbade till 16:15, vilket var trist.
sedan gjorde jag mig iorning när jag kom hem. lite efter halv 7 begav jag mig hem till grannjäntan!
Där drack jag en xider och pratade med folket. mycket trevligt folk!
Flupp hade sagt till tjejerna att jag kom från utanför Göteborg, att jag pratade Göteborgska.
haha, kan man ha mer fel?
jag, göteborgska? :P


alla utom Helena

Vid 7 kom Elin, då begav vi oss till Texas. Maten var superstark, men god!
Jag åt hot chicken pasta så jag borde ju ha förstått att det skulle vara starkt. jag skyller på håfärgen..


Efter det gick vi hem till Flupp igen. Där spelade vi spel och hade roligt. buggade, dansade till YMCA och skrattade. mycket trevligt!

Sedan gick vi till August. där spelade något konstigt blues(?)band som vi inte alls gilalde. allt kändes bara döden just då!
Efter ett tag kom en DJ istället och började spela låtar som man kunde. mycket roligare när man kan sjunga med. :)
vi dansade som galningar och sjöng. eller ja, skrek!
vid halv två någongång begav vi oss hemåt. jag och Flupp diskuterade vårt mansdominerande samhälle. sedan kom vi på att det var internationella kvinnodagen just då, det var lite komiskt.

vi måste göra om det där!
29 mars säger jag bara!!!


Idag var Christina och Lennart här. de firade Mattias som fyller 20 år på torsdag. vi å wienerbröd (jag hann inte baka någon tårta eftersom de prompt skulle komma idag:/). de hade med sig fina blommor sok jag var tvungen att knäppa kort på. håll tillgodo :)



Nej, nus ak jag lägga mig och sova. imorgon börjar jag vid 13.00, mycket skönt! :)
ska bli härligt att få sova, blev inte mycket till sömn inatt.
Ha det nu så bra got folk, dröm om mig!

Tjing tjong,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den 29:onde ska vi inte äta så mycket så vi inte orkar dricka nåt. ;o)

Anonym sa...

Förresten så pratar du visst göteborska! ;o)