söndag 30 mars 2008

en hel vecka!

Nu ska ni få en uppdatering på vad som har hänt eftersom jag har varit totalt värdelös på att skriva. jaja, till saken:

måndag: efter att jag hade släppt av Mattias på stationen i Stockholm åkte jag "hem" igen. Tittade på tv, läste en bok och gjorde en massa saker för att inte bli för uttråkad. när jag skulle sova blev jag rädd för minsta lilla ljud. jag kunde inte sova! jag provade att tända lampan, dra täcket över huvudet osv. ingenting hjälpte! vid ungefär 05.30 somnade jag, då var det ju nästan ljust ute. Trist!

tisdag: då kom Andreas tillbaka från New York. Vi åt frukost, spelade Monopol på hans dator, tittade på film osv. Vi gick till Coop (vi var sjaviga, jag vet!) och köpte tacotillbehör. Åt gott och hade trevligt!

onsdag: Vid lite efter 12 åkte vi mot Mjölby. Väl där gick vi hem till Martina och gratulerade henne eftersom hon hade fyllt 30 på tisdagen. Jag fick lite scrapsaker eftersom hon är så himla snäll. Sedan lekte jag med Milo, han gillar kattljud och Hare krishna!:)
För övrigt ville Calista lära sig Hare krishnasången. mycket trevligt!
Efter hockeymatchen (mina föräldrar har gått och blivit hockeyfreaks!!!) hämtade mamma oss. Vi kom hem och åt lute kvällsmat och sedan sov vi.

torsdag:Jag och mamma åkte till A6 i Jönköping. Min mamma är så otroligt snäll. jag förstår inte varför hon betalar så mycket som hon gör, hon är väldigt snäll. jag köpte (eller mamma kanske man ska säga!) lite t-shirtar, ett par gummistövlar och en gul väska. jag älskar den gula väskan!
Det var meningen att jag skulle träffa Cissi och kompani på torsdagen men det blev tyvärr aldrig så. Vi kom hem så sent från A6 och då var det ingen idé. Då blev det lite tråkigheter och irritation. Hon tycker att jag borde kunna träffas oftare, att de försöker men att jag aldrig kan. Jag däremot tycker att de skulle kunna hälsa på mig någon gång, att inte bara jag ska åka ner för att träffas. vår vänskap är väl ändå ömsesidig?
jaja, nog om den saken!


fredag:
jag packar min väska och åker hem. Känns tråkigt eftersom jag hade träffat mamma så lite. vi måste träffas snart igen känner jag, jag vill det. Det känns så bra när jag är i närheten av mamma och pappa, jag flyttade nog för långt hemifrån!
Anledningen till att jag åkte hem så tidigt var att jag skulle ut och partaja med Elin och Flupp på lördagen.

Lördag: Jag och Mattias packar in oss i bilen och åker mot Sundsvall. Där går vi först in på IKEA och köper en svart bokhylla och lådor till den. jag måste ju ha alla mina scrapsaker någonstans! Där köpte vi även en stor golvblomma till hörnet mellan tv-bordet och fösntret. blev fint! den borde jag för övrigt vattna!
Vi gick in i gallerian, det var någon invigning där så det var massor av folk. Köpte huvudvärkstabletter och en kajalpenna. Inne på SIBA köpte vi en bänkdiskmaskin. nu ska det bli komfort i den här lägenheten. Vi tittade på de billigare varianterna först, men det slutade med att vi tog den dyraste för 3790 kronor. Den var tydligen den tystaste och det är ju bra. vem vill att det ska låta supermycket om en diskmaskin? speciellt när man bor på 55 kvm. Nu står den så fint på köksgolvet och väntar på att Mattias ska riva ner den där omoderna "mjölhyllan" ovanför diskbänken. Vår lilla fiat blev proppfull med alla kartonger. jag fick sitta i baksätet på vägen hem och trängas. Mattias fick trängas med en diskmaskin och ett stort blomträd bredvid sig. vi såg nog ganska roliga ut när vi stod på parkeringen och kämpade med att få plats med allt :P

På kvällen blev det utgång, som planerat, med Flupp. Elin skulle jobba så vi fick klara oss själva. Det gick så bra så, vi sjöng våra sånger och hade kul. Det var helt otroligt att vi kunde exakt samma rader ur 60-talsmedleyt. De orden jag inte kunde kunde inte hon heller. Det är ödet!
Jag satte mig bredvid en kille på August som ville veta allt om mhur jag hade träffat Mattias. han var riktigt intresserad, kul!
Det blev dans och galej. Flupp är mästare på att baka småkakor :)
Nästa gång måste Elin med.
Vi ska eventuellet ut nästa helg också, Flupps norska vänner kommer då. de jag sjöng för i telefonen för ett par helger sedan. Spännande! vi måste träffas, jag har hört så mycket bra om dem :)
När jag kom hem, vid typ 2, satt Mattias och Pelle fortfarande och lanade. De hade satt ihop bokhyllan och fällt upp alla lådor så nu står den här och är fin. ska köpa någon liten vas eller något att ha i. den ser lite tom ut som det är nu.

söndag: nu tänkte jag springa ner och se om det finns någon tvättid. alla kläder är smutsiga efter våra resor. Nu är ju klockan omställd och allt, får se om alla grannar har fattat det så de inte tar fel på tiden!
Sedan ska jag röja upp här hemma och göra en god "yahoo" frukost till Mattias och mig. gröt kanske?
måste få i mig något nyttigt för att kompensera för all alkohol jag fick i mig igåt. och förrförra helgen, och helgen innan det.. nej, nu tänker vi inte längre bakåt!
tack för mig!

Med mycket att skriva om,
Alexandra Lindgren

min mamma är den bästa och snällaste som finns i hela världen. tack för ett par mycket trevliga dagar, alla saker du köpt åt mig och blandaren! jag älskar dig <3

Inga kommentarer: