lördag 1 mars 2008

arbete och åter arbete

Tiden går verkligen fort, nästan för fort.
det är redan mars, snart är det sommar. kändes inte som att det var längesedan man planerade vad man skulle göra på nyår. hmm...

Det är över en månad sedan jag träffade mina vänner, känns inte bra. jag skulle så gärna vilja träffa er, gå på motalaparken på långfredagen. då ska jag vara i stockholm så det går inte. tyvärr!
vi måste hitta på något snart.
jag måste träffa Johanna, har inte sett henne sedan studenten förra året, mycket illa!
Nu måste vi ta tag i det här!!!

Igår var det skottdagen, 29 februari. då är det kvinnans dag att fria på. jag tyckte att det var lite tidigt så jag får nog vänta 4 år till. då är jag ändå inne på mitt 24:e år. vad gammal jag börjar bli då! ojoj!
jag ville verkligen göra något för att göra den dagen speciell. så man kan tänka på vad man gjorde just den dagen. den infaller ju bara en gång vart fjärde år. Annso tyckte att vi skulle "skolka" från jobbet :P

I torsdags och igår jobbade jag för fullt. känns som att jag inte gör annat än jobbar nuförtiden. nu gjorde jag verkligen ALLT för att sälja saker. ifall det skulle komma en provköpare skulle jag ha mycket mer än 68%, det säger jag bara.
jag dök på varenda kund jag såg och ställde frågor som;
"vad kan jag hjälpa dig med?"
"Behöver du hjälp med någonting?"
"Kan jag hjälpa dig med något?"
nästan hela tiden blev svaret "nej, vi kikar lite bara..."
hur ska jag då kunna mer- och högerförsälja?
jaja, det ska nog gå bra..

Igår frågade jag en "äldre herre" ifall han behövde någon hjälp. som vanligt var det ett nej som svar, men han började prata med mig. han såg ledsen ut och sa att hans värld hade rasat samman. hans fru hade försvunnot (nej tänkte jag - måste jag stå och prata med honom i ett år nu?). han fortsatte med att säga att det värsta var att han nu svalt ihjäl. efter några sekunder sa han "men där är hon ju!". han hade alltså lurat mig att tro att hans fru hade dött och att han var ledsen och ville prata. jag blev så jävla arg och förlöjligad. där hade jag stått och känt medlidande med honom, jävla gubbe!.
sådant skojar man inte om. man skojar inte om döden.
eftersom jag är försäljare kunde jag inte visa min ilska så jag fick skratta med och låtsas att det var kul. riktigt sjuk människa!
(nu när jag berättar det här för mattias skrattar han och säger att det är kul - sjuk han också?!)

På tisdag ska jag börja bygga mitt space på Jysk. mitt ansvarsomrpde är camping. tält, luftmadrasser, campingbord - och stolar ska upp. även parasollfötter i plast. jag är glad att jag inte fick de andra parasollfötterna - de väger bly!
härligt med eget ansvar!

Igårkväll badade jag och Mattias. han avnjöt badet med ett glas öl och ett glas jäger! ja, ni ser ju själva hur det såg ut :P



Nej, nu är klockan snart 24.00, dags att sova. imorgon ska det tvättas kläder (om det finns någon ledig tid) och städas här hemma. diskade gjorde jag idag, nästan allt iaf.
Imorgon ska jag även tänka på min lilla mamma som kommer sitta nere i soffan och bli ompysslad av pappa. det är mammas årliga tv-tittardag. Vasaloppet måste följas, det är tradition. så, inget telefonsamtal med mamma imorgon, då är hon upptagen!


Natti natti,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: