lördag 16 februari 2008

Underbar alla hjärtans dag!

nu var det ett bra tag sedan jag skrev, 2 dagar. Ovanligt för att vara jag!

Alla hjärtans dag fireades på ett mycket mysigt sätt.
Innan Mattias kom hem från jobbet tände jag alla ljusen i lägenheten och satte på panflöjtsmusik. Sedan skar jag upp en massa goda frukter och lade upp dem på fat. Spolade upp riktigt hett vatten i badkaret och fyllde på med en massa skum.
Tillsist placerade jag Mattias paket och kortet han fick utanför badrumsdörren.
När Mattias kom hem låg jag redan i badkaret med en jordgubbe i munnen!



Mattias hade varit på stan innan han kom hem. Han hade köpt jättegoda bakelser från Dackås. det var någon slags rulltårta med lingongrädde i. På utsidan var det rosa marsipan och ett litet hjärta på toppen. Mycket goda.
Han hade även med sig denna fina ros hem till mig. Han är så söt den där Mattias!



Jag vill tacka Martina, mamma och pappa för de fina korten vi fick. Ett speciellt tack för scrapbookingtidningen, den gav inspiration!



Igår jobbade jag mellan 10-18.
När jag kom hem hade Mattias bokat bord på Texas åt oss.
han åt en "Cowboy" och jag åt en scampi fajitas. Min måltid var lite sådär, scampismaken gjorde mig lätt illamående!
Riktigt mysigt sätt att fira vår 1 år och 2 månaders-dag :P

Sedan gick vi till Hemmakväll och hyrde två säsonger av serien "Rome". Så fort vi började titta somnade jag i soffa. Nu har Mattias sett hela första och lite utav andra säsongen. Jag känner att jag inte riktigt orkar titta ikapp. jag struntar i det helt enkelt!

Idag jobbade jag mellan 09:45-16:15.
Det var ganska lugnt på Jysk idag, fast vi säljer ut så himla mycket. Stora skänkar för endast 500:- just nu, skynda fynda! :)

När jag kom hem började jag scrappa. 3 LO har jag gjort idag. En med en bild på farmor, en med mamma, pappa & Ulli och en meed Mattias. när jag har tagit kort på dem kan jag lägga ut dem. Någon av dem iaf. antar att farmor blir lite intresserad av att se den på henne :)

På tal om farmödrar;
igår hade jag fått ett meddelande på telefonsvararen från en tant. det var tydligen min "farmor" som hade burat in mina "hundar" så de inte kunde rymma.
ja, det är nog något med mig och gamla tanter.
en annan dag ringde ju min "mormor". ja, herregud!

Nu har vi tittat på melodifestivalen. Andra människor myser nog lite extra framför TV:n sådana gånger, men jag och Mattias åt stekt blodpudding och bacon. Det tyckte vi var mysigt :)
Tur att inte Carola och Andreas inte kom direkt till finalen. Jag avskyr den där kristna, slemmiga saken. blä!
Andreas är också helsliskig, så äckligt hår. så lustig öst. NEJ, tur att de inte gick vidare!
Efter det tittade Mattias på CSI Miami, men jag satte mig här istället. det var ju så längesedan nu.

Jag känner mig så dum som inte har kunnat träna den här veckan. bara i måndags!
har jag inte jobbat så har jag haft ont i magen.
På måndag hoppas jag att Elin kan, då kan nämligen jag. Kan nog på onsdag också. och fredag!
nästa vecka blir det hårdträning för min del!


Nej, nu är det dags att borsta tänderna och sova. Böejar jobba vid 12 imorgon, måste vara utvilad då. Ingen risk att jag inte är det när jag börjar så sent!
I alla fall, godnatt nu allihopa!

Med trivsam frisyr,
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför,varför skulle Farmor vara intreserad av sin bild om det nu inte är något dumt Varning Lilla Näbbgädda

Alexandra Lindgren sa...

jag hoppas att det är farmor som har skrivit det där inlägget. jag hoppas att hon inte menade allvar, annars måste jag nog bli lite sur. mig kallar man inte för näbbgädda hur som helst.
I nästa inlägg ska jag allt ha lagt upp bilden på farmor, hon kommer inte att bli besviken!