söndag 24 februari 2008

shopping!

Just nu sitter jag och kopplar av med The Cranberries i hörlurarna. "Joe" för att vara mer exakt!
The Cranberries är verkligen ett underbart band, fler som dem tack :)

Idag jobbade jag mellan 11:45-16:15. Det gick bra. jag och Annso "tävlade" om vem som gissade rätt på hur mycket vi skulle sälja för under dagen. Annso vann :/


i väntan på att Annso skulle komma och öppna portarna för oss på Jysk igår!


När jag kom hem åt vi från McDonalds - var så sugen!
sen startade jag datorn och gick in på mitt nyblivna favoritställe: www.alltomscrap.se
ett forum där man kan diskutera olika saker, lovely!

Där blev jag medlem i en RAK-klubb. jätteskoj!
det går ut på att man inom ett år måste skicka minst 1 paket med scrapbookingtillbehör till någon ur klubben. så får man något själv. Det är roligt att få saker som man inte själv har valt, man får mer inspiration och erfarenheet. mycket skoj!

jag gick direkt till www.magdas.se och köpte scrapbookingtillbehör för ca 500 kronor (för vilka pengar då?!)
av de sakerna jag köpte ska jag välja ut något som jag skickar till någon av de andra medlemmarna. så roligt!
jag vet att jag egentligen inte har råd att köpa en massa saker, emn jag måste få ha roligt ibland också. jag har tröttnat på sakerna jag har här hemma. färgerna på papper är inte roliga längre, inte för mig iaf. säkerligen roligt för någon annan. köpte en massa mönstrade papper som jag kan "leka" lite med.

Jag frågade Annso om hon visste ifall vi skulle få lön innan eller efter påsk. hon sa att hon trodde att de bara fick lön innan jul. inte innan påsk, midsommar etc. lustigt tycker jag!
antingen är JYSK sära i huvudet eller också är det min mamma som är snäll när hon fixar löner?!
säkert det sistnämnda. mamma är snäll!

Imorgon börjar jag jobba vid 13.00, känns skönt att få vila lite.
jag har SuperDuperMegaFegaansvar nu!
i min bakficka på mina byxor ligger nämligen kassaskåpsnyckeln till Jysk. fatta ansvar! wow!


bredvid mig sitter min Mattias och spelar Fifa2008.
han börjar tycka att hans spel börjar bli trista, dags att skaffa nåt nytt?

nej, nu är det nog alt dags att hitta på något roligt att göra. borde diska, men hur kul är det på en skala mellan 1 och 1034,5? jag skulle säga -47!
Med kliande tumme,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Andreas sa...

Hallå där raring!

Tänkte bara titta förbi här, så du vet att jag är en idog läsare av din blog ;).

Hoppas du lever väl, och att du inte drunknar i dina tandläkarräkningar.

Och du, backspegelsbilden på dig var kanske inte hundra procent men du är så fin ändå!

Pussiluring