torsdag 7 februari 2008

nervösa tankar

Nu har jag precis avslutat spelet desperate housewives. ett relativt simplet spel som var lätt att lösa. jaja, iaf!


Idag scrappade jag ett patr kort. De blev fina tycker jag!
Med posten kom ett spännande brev till mig; Vixy hade svarat!
Jag höll på att börja gråta när jag läste det, jag har inte hört något från henne sedan sommaren efter jag hade slutat 9:an.
Hon berättade att hon skulle börja jobba igen efter föräldraledigheten. Kändes jätteroligt att hon svarade på mitt brev!

med posten kom även ett brev från arbetsförmedlingen. jag skulle nog inte ha struntat i att gå dit igår!
det stod att jag skulle bli utskriven från AF om jag inte kom dit SENAST 16 februari 2008. antagligen har de inte fått mitt mail där jag har förklarat varför jag inte kunde komma förra veckan. jag jobbade!
Det är väl bara att släpa sig dit på måndag antar ja?! trist!

Idag har jag varit duktig och bakat.
det blev en banankaka och en apelsin- och chokladkaka. de blev mycket goda båda två. det tyckte Mattias också! :)
han får ta med sig ett par bitar till jobbet imorgon :)


Mattias mamma ringde och frågade om hon kunde komma hit imorgon. Självklart kan hon det!
Eftersom jag ändå har planerat att laga en trerätters middag imorgon så erbjöd jag mig att göra till henne också. NERVÖS!!!
sist jag skulle bjuda på middag gick allt snett!
men men, imrogn blir det ett nytt försök.
hela dagen imorgon ska jag plocka iordning, städa och diska. Vill inte att hon ska tro at vi är supersluskar (vilket vi faktiskt har blivit - skärpning!)
Ni f¨år höra mer imorgon om hur middagen blev. hoppas jag överlever den :P
Christina är så duktig i köket, det är ju inte jag.
egentligen är det inget att vara nervös för, det är ju bara mattias mamma. men ändå!
shit!


Jag fick ett mycket underligt samtal tidigare idag:
- Hej, det är Alex!
- Är det Alexandra?
- ja!
- Det är mormor!
- Ehm, min mormor är död!


haha, komiskt. hon trodde nog att mormor hade dött nyligen och att det var ett känsligt ämne. hon bad iaf om ursäkt.
jag tyckte att det var lite småskoj!


På lördag ska jag äntligen jobba igen, vill ha massor med pengar. Just nu är vi inne i en "behöver-massa-pengar" period. Mattias vill bygga sin dator, köpa delar till den. jag vill köpa tusentals nya scrapbookingtillbehör. Jag har kommit på att mitt nya intresse är dyrt! väldigt dyrt!
den som känner sig villig att hjälpa till med ett bidrag kan få mitt kontonummer!
med glädje!


Det blev ingen träning idag, Elin kände sig inte helt kry. Jag var inte sugen på att gå själv precis!
På måndag klockan 17.00 blir det av istället.

Nej, nu ska jag äta något litete, sen blir det kudden för min del!
Sov gott allesammans!

Med nervositet,
Alexandra lindgren

Inga kommentarer: