tisdag 12 februari 2008

Jordgubbsstinkande kläder!

Den här dagen har varit sådär känner jag. Jag klev upp ur sängen vid 08.30 - då var jag supertrött. vet inte varför jag var så trött just idag, jag bara var det.

Jag duschade och gjorde mig iordning. vid 09.40 gick jag ut till bilen för att åka till Jysk. Självklart hade det frusit på under natten, vilket innebar att jag inte fick i nyckeln i låset. Efter några tappra försök med att elda på nyckeln och att spreja ett ton låsspray i låset, fick jag tillslut upp dörren. då var det bara att skrapa rutor och köra iväg. 2 minuter efter 10 var jag framme. tyckte att jag gjorde ett bra jobb ändå!

Helena fick åka till dagis och hämta sin son, han var sjuk. Anna-Karin åkte till frisören. Kvar var då bara P-O och jag. Vi hade en "spraytävling" inne på "Mjukis". (vårt lager där vi har täcken och kuddar etc.)
jag sprayade massor av jordgubbsdoftande (stinkande!) spray på honom, sen gjorde han samma sak på mig. vi stank riktigt sunkigt ett tag, men kul var det.

Jag monterade ett av benen på ett Annikabord idag, riktigt stolt över mitt verk! :)
Det kom in en alkoholist på Jysk idag, självklart drogs han til mig. Det är någon dragningskraft jag ärvt efter min mor, mycket trist må jag säga!
Han babblade om allt och ingenting i 10 minuter. Synd att det var väldigt få kunder i butiken just då, annars hade jag haft en anledning att gå därifrån.
I vilkwet fall som helst gick han efter att ha köpt en kudde för 44 kronor.

Eftersom jag slutade så sent kunde jag tyvärr inte träna idag. det hade varit roligt annars, kul att prova något nytt. får se när jag kan träna nästa gång. Imorgon ska jag till frisören och fixa mitt hår. jag ska se till att få håret blondare den här gången!


Jag fick mitt schema fram till vecka 11 idag, skönt att veta när man ska jobba. jag jobba alla helger förutom 1 under desa veckor. känns sådär, men vad gör man inte för lite pengar?
Mattias pratade om att han vill att vi ska skaffa en bänkdiskmaskin förut, då behövs ju lite pengar. Sen ska vi ju skaffa en liten kisse om någon månad eller så också, det blir pengar!

På torsdag är det alla hjärtans dag, det ska firas!
jag vet precis vad jag ska göra!
Chansen att Mattias läser min blogg är 0.01%, men jag vågar ändå inte skriva vad som komma skall :P
mysigt ska det bli iaf!


Nu har jag precis tittat på "Nynne". Elin hade rätt, det var en bra film. Mycket skratt och romantik, me like!:)

Nej, nu ska jag krypa ner hos Mattias i sängen.
hörs imorgon gott folk!

Med jordgubbsstinkande kläder,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: