söndag 17 februari 2008

Grattis Alexandra (och Sandra)!

Till att börja med vill jag säga grattis till mig själv, jag har nämligen namnsdag idag. Ihop med Sandra, men det är Alexandra som räknas :P
den bilden får represtenrea mig för dagen!



I gårdagens inlägg fick jag en mycket trist kommentar. jag tror att farmor hade skrivit den. Jag ska nu uppfylla den anonyma(varför inte säga sitt namn?) personens önskemål genom att lägga ut min scrappade bild på min farmor.
Håll tillgodo!




Idag gick jag upp lite före 10 på morgonen. Jag duschade, fixade håret och började med frukosten. Det blev en "yahoo"frukost. Kokt gröt, ägg, bröd etc.
Sedan väckte jag Mattias för att äta.
Lite efter halv 12 åkte jag till Jysk.
Det har verkligen varit en seg dag idag, knappt något folk alls. Lustigt!
Vi sålde ganska bra iaf, några sängar och liknande.
jag ska antagligen få ett eget ansvarsområde i sommar, det känns bra.


När jag kom hem såg jag att Mattias höll på att tvätta våra kläder. Det gjorde mig väldigt glad!
han är så söt! <3

Mamma ringde så vi pratade en stund. Sedan åt vi korvwok och drack juice.
Vid 19.00 såg jag på reprisen av top model. det är så irriterande att det går samtidigt som grey's anatomy på onsdagar. men men, nu har jag något att göra på söndagar också :)

Jag har börjat få ont i halsen och feberkänslor. det får verkligen inte bli så att jag blir sjuk nu. absolut fel tidpunkt. nästa vecka KAN jag träna ganska mycket, jobbar inte alla dagar då. Då akn jag inte bli förkyld! måste träna nu, vill träna!
om jag inte blir alltför dålig komemr Pulsfabriken få ett besök av mig, var så säker!


Jag har kommit på att jag aldrig beskriver saker utförligt i min blogg. man kan inte veta var jag befinner mig när man läser min blogg. är jag vid medelhavet? antarktis?
i en skog?
tänkte berätta lite hur det är här i HUDIKSVALL just nu.
Det har varit ca 5 plusgrader hela dagen, blött på gatorna. Solen har inte riktigt velat komma fram, bara nästan. Då och då kan man faktiskt höra fågelsång, jag längtar till våren. Alla som kör bil är helgalna. följer aldrig högerrregel och de vägrar också att blinka när de svänger, allra helst i rondeller. En gång blev jag så förbannad att jag gjorde ett blinka-tecken med händerna genom rutan så att gubben skulle se. Tror ni inte att han log och vinkade åt mig? jag ville bara slå till honom just då!

Stereon i bilen spelar musik på volym 18-19. Ganska högt, man hör vilka ord artisten sjunger utanför bilen. Jag tycker att det är skönt att ha hög musik, då hör jag inte själv hur det låter när jag sjunger.

Det tar ca 5-15 minuter att gå till stan från min lägenhet, beror på hastigheten. Mycket intressant att veta för er förstår jag!
Jag har ett berg av disk jag borde ta hand om.
Mattias måste fixa en bänkdiskmaskin snart, orkar inte ha det så här längre.

Nej, nu ska jag gå vidare här i livet. kanske titta på tv elelr läsa en bok? varför inte roa mig med scrapbooking, den tredje största hobbyn i USA :)
Nedan får ni se ett av mina verk som jag gjorde igår. jag är medveten om att bilden är suddig, men det får ni faktiskt leva med.

ha det bra!
Alexandra Lindgren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära lilla gumman ville inte göra dig ledsen. Att jag använder anonym beror på att jag inte lärt mig komma in på annat sätt.På fredag kommer Birgitta då får hon visa mig. Tänk på att gumman är gammal Kram
P.S. Jag hade en familj på 6 personer och aldrig diskmaskin.Något att tänka på.

Alexandra Lindgren sa...

haha, ingen fara lilla farmor. visst var bilden vacker :)
på din tid hade man inte diskmaskin, det har man på min :)