onsdag 6 februari 2008

En scrappande dag

Imorse tvingade jag mig ur sängen vid 10.30. Det var så varmt och skänt där, ville inte gå upp.
Jag klädde på mig mina (Mattias) kläder och gick samma runsda som igår, fast baklänges idag.
Efter ett tag började det snöa, vilket gjorde att jag blev blöt och halsduken kall. Inget skönt alls, men jag fick min motion!
Idag tog det 50 minuter att gå!

När jag kom hem satte jag mig vid datorn ett tag. Tänkte gå till Arbetsförmedlingen ett tag, måste förnya min handlingsplan. Sen ändrade jag mig, vad finns det för anledning till att gå dit?
vad får jag för hjälp?
jag sätter mig i väntrummet, väntar i 20-30 minuter för att få prata med någon. När det väl är min tur sitter jag med en tant i ett rum i ca 10 minuter. vi går igenom så att alla mina uppgifter stämemr, sen frågar hon lite vad jag sysslar med. vi kollar gemensamt (kan jag lika gärna göra hemma) efter jobb på ams hemsida. Där finns det, som vanligt, ingenting.
Nej, jag stannade hemma!
till arbetsförmedlingen får jag gå någon dag då jag har supertråkigt.

Med posten kom min efterlängtade avi.
Jag åkte till Ica vid 15.00 och hämtade mitt paket. Mitt scrapbookingpaket!

Sen åkte jag hem och lagade mat, thailändsk kycklingsoppa. den blev god!

Jag satte mig vid vardagsrumsbordet och började scrappa. först tänkte jag göra några alla hjärtans dagkort, men jag gjorde en å annan LO istället. jag blev riktigt nöjd med en del av dem, riktigt nöjd!
fick ihop fina färger och bra text tycker jag :)









Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Är inte trött, inte pigg heller.
nej, om någon har ett förslag får den/det gärna komma med det!

Imorgon blir det ett medelpass med Elin klockan 18. Efter det blir det matlagning skulle jag tro.

I väntan på att bilderna, som jag vill ha med i det här inlägget, ska läggas in kan jag ju skriva lite om funderingar som finns inne i mitt huvud.


* Vart är världen på väg?
hörde att Skåne inte har haft någon vinter i år, hur lustigt är inte det?
att vi är i Sverige och inte blir klassade som vinter?


* Kostar det pengar att skaffa ett patientkort?

eller går jag fortfarande gratis?
jag har ju inte fyllt 20 än så jag borde gå gratis. Jag tycker inte att ett patientkort borde kosta pengar?!


*Bör jag söka nytt jobb?

Eller för det första så finns det inga jobb. Nästintill omöjligt att få något!
Dessutom har jag sagt att jag ska jobba på Jysk i sommar. I mars får jag en hel del timmar också. tiden mellan nu och i sommar är inte så lång. eller?

får jag jobba på ngt annat ställe?
jag är ju anställd på Jysk (allmän tillsvidareanställning eller vad det nu hette). De kanske inte vill att jag har flera jobb samtidigt. men om det är inom en annan bransch borde det väl gå? åh, jobbigt!

Nej, nu har jag tänkt på tok för länge!
vi hörs imorgon!

Hej hopp tight topp (kom på de uttrycket själv idag :P)
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Carin Lindgren sa...

Nej min vän patientkortet kostar ingenting men väl besöket!! Annars är allt bra. Ha det gott och så förstås hälsn. till "mattis ponken"
/Far