måndag 25 februari 2008

en irriterande arbetsdag

idag jobbade jag mellan 13-19:15. eller ja, jag var kvar till 20.00.
jag lärde mig hur man bestälelr hem varor, reklamerar till leverantör och mycket annat viktigt. Anna-karin bestäldle även en skjorta till mig, en med korta armar. bra att ha i sommar! fanns bara i large och x-small så vi får hoppas att den minsta storleken fungerar! :/
Anna-Karin frågade också om jag kunde jobba hela veckan, förutom lördag och söndag. jag hade sett fram meot att få vara ledig två dagar nu i veckan, men självklart sa jag ja. nu blir det jobb mellan 8-18 imorgon. money i mars, får även bonus då :D

Idag hade det kommit en praktikant till Jysk. han praktiserar genom arbetsförmedlingen så han är vuxen, 23 år tror jag.
han är skitjobbig (hoppas han inte läser det här :/). han tror att vi är bästa vänner, att vi är bästisar och bundis. jag är ju bara trevlig mot honom, svarar när han frågar något och så. ändå ska han prata hela tiden, vara nära mig, göra typ "high five" med mig och skrämma mig. jag orkar inte! han ska vara där 8 timmar per dag, måndag till fredag fram till den 20 april. fatta att jag kommer behöva gå i terapi efter det här!
klarar jag inte första dagen lär jag ju inte klara resten heller. han kan typ inte prata heller, stammar liksom. fy!
hopaps det blir ändring.
alla vet ju hur värdelös jag är på att montera möbler, men jag är bättre än han. ja, ni läste rätt, jag är bättre!
slutpratat om honom!



fick en mycket trevlig kommentar av Andreas i den förra bloggen. Därför ska han nu få en mycket trevlig dikt av mig,direkt från hjärtat:

En bror ger stöd och trygghet
som pojke och som man.
När man behöver hjälp
så gör han vad han kan.

Han ger gärna goda råd,
ett handtag och sin tid.
I livets alla skeden
så finns han där bredvid.

Tillsammans har man minnen
från en tid i samma hus…
Alla lekar som man lekte
och en hel del hyss och bus.

Ja, en brorsa är en dyrgrip
som liten och som stor…
Och nog var det extra bonus
att få just dig till bror.




Idag har jag scrappat en layout på mamma när hon jobbar. blev ganska nöjd med den! :)
den ska skickas in som bidrag nu :)

bäst att vila lite eftersom det blir till att jobba hela veckan.
hörs inom kort!

Med Andreas i tankarna,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: