tisdag 5 februari 2008

Bad girl gone good!

Den här dagen har varit en riktig energibomb för mig. Det började redan inatt. Runt 12-slaget inatt påminde Mattias mig om hur mycket vigare än mig han är. jag kände då att jag var tvungen att röra på mig mer och stretcha riktigt ordentligt. Tänkte faktiskt gå en runda mitt i natten, men sen kom jag på hur mörkrädd jag faktiskt är. Jag skulel bara gå och vända mig om hela tiden för att se så det inte är en mördare/våldtäktsman bakom mig. haha!

Jag väntade tills nu i morse. Då steg jag upp ur sängen vid 10-snåret. Klädde på mig (snodde)Mattias underställ och hans mysbyxor. Det är ändå kallt här uppe i norr så det gäldle att klä på sig. Jag önskar att jag hade haft en smidigare jacka att ha vid sådana här tillfällen.
Jag laddade min iPod med lite nu musik och sen gick jag ut.

Breda gatan, förbi Glysis, förbi Statoil, upp mot Jysk, vidare mot Håsta via gångbanan vid "berget". Där var det så mycket uppför att jag seriöst funderade på att vända om och gå hela vägen tillbaka. Skam den som ger sig (som mamma brukar säga!)
Jag fortsatte ner mot stan, förbi Hemköp, förbi Åhléns och sedan hem. Hela rundan tog lite mer än 45 minuter att gå. Det var helt underbart att gå, kändes så friskt och skönt! skulle kunna gå igen, men nu har jag duschat så det känns jobbigt :P
Jag blir fortfarande lika förvånad när jag ser ett snöskoterspår på backen. Det hör inte till vardagen att se sådant för mig, jag är född för långt söderut. Blir lika fascinerad varje gång! :)


Kylskåpet ekade supertomt när jag öppnade det förut idag. Då fick jag ett ryck!
jag samlade ihop alla tomflaskor i en påse, skrev en lapp på vad vi behövde här hemma och sedan tog jag Ancan och gasade på till Ica. Det tog 10 minuter att sopa bort all snö innan bara :/
Väl framme på Ica fick jag trängas med alla "måste-köpa-semlor-kunder". Folk var helt galna, de ryckte och slet efter de stackars semelpaketen. Jag köpte inga!
Mattias tycker att de från Dackås är godare så han får ta och köpa där!

Det blev 4 kassar rikare och 969:- fattigare för min del!
Inte så farligt dyrt iaf med tanke på vad jag köpte. Jag har planerat middagar för hela veckan nu. känns så skönt att slippa fundera. Idag blir det räk- och paprikapaj med en god sallad till. (skulle egentligen ha varit räk- och cilipaj, men här uppe i norr har de inte så stort utbud av Arlas produkter.)
Imorgon blir det thailändsk kycklingsoppa, på torsdag några kryddiga biffar som jag hittade på Ica. billiga var dem :P
På fredag ska jag lyxa till det med trerätters middag!
Förrätten blir grillad sparris med rostade pinjenötter på ruccolabädd. (lyxigt det lät!). Varmrätten blir fläskfilé som är fylld med salami och soltorkade tomater. Efterrätten blir chokladmousse med hallon.
(för den som är intresserad finns allt på www.arla.se)


Ikväll skulle jag kunna gå på ett puls/medelpass på F&S, men det känns trist att gå själv. dessutom är "Gossip girl" på TV samtidigt. Jag får försöka ta med mig Mattias ut på en promenad istället. Önska mig lycka till!


har inte blivit något scrappande idag. inte än iaf. den som lever får se :)


Nu ser jag att klockan börjar rinna iväg. Ska väl börja med maten.
Mattias slutar vid 16.30, jag har tänkt att maten ska vara färdig då!
Jag bara längtar efter att känna räklukten på mina fingrar hela kvällen (inte).
Känns konstigt att skriva blogg vid den här tiden på dagen, brukar göra det på kvällen. Men men, nu är det gjort :)

Ha det superbra och börja träna! :)

Jenny, du är en PLOMMONSNAPPARE!

Yours sincerely,
Alexandra Lindgren


Puh!

Inga kommentarer: