torsdag 17 januari 2008

Mattias i rosa kläder

Januari, februari och mars tycker jag är de tre jobbigaste månaderna på hela året. Ena dagen kan det vara härligt vårväder ute. Man går och tittar i rabatterna ifall det har kommit några snödroppar och andra tidiga blommor. Dagen därpå tittar man ut genom fönstret och upptäcker att det är 10 cm snö och råkallt ute. En annan dag är det regn och rusk. Mycket underliga månader! mycket underliga!


Hela dagen (hittils) har jag städat lägenheten och tvättat kläder. Jag började med att sätta ihop 2007 års räkningar i en bunt och sedan sätta i år 2008 papper i pärmen. Efter det plockade jag iordning här hemma oh började diska. disken tog en bra stund, men det var det värt. nu är det så himla fint här hemma!
Sen dammade, dammsög och moppade jag i varje rum, det glänser här nu. :)


Nu var jag precis nere i tvättstugan och bytte maskin. jag upptäckte genast att jag hade gjort ett superfel, jag hade råkat tvätta en röd(mest vit) handdduk ihop med den vita tvätten. Numera får Mattias gå runt i ljusrosa t-shirtar. hoppas han kommer tycka om det :)
nej, men jag måste köpa typ vanish nästa gång jag handlar. kläderna kan inte se ut som de gör nu! det går bara inte för sig. såg at det fanns ett nytt vanish nu, ett som gör kläerna vita. den får det bli, spelar ingen roll vad Mattias säger.
"Vanish är bara en humbug, det fungerar inte. De vill bara lura av en en massa pengar..."
jag tänker iaf ge det ett försök! (annars får han gå i rosa kläder :P)


jag äger förövrigt på paint :)


Det var meningen att det skulle bli ett medelpass på Friskis&Svettis idag. Elin ska jobba så jag får gå själv. jag har ingen som helst motovation för att träna den här veckan, får se hur det blir. jag har ju haft ett träningspass här hemma när jag städade lägenheten idag. det kanske får räcka?!
vi får se hur det blir!


Om en halvtimma slutar Mattias att jobba. tills dess tänkte jag ha maten klar. jag ser nu på klockan att det bli omöjligt. köttet är ju inte ens tinat än.
jag tänkte göra en wok idag. strimlat nötkött, kyckling och korv tillsammans med wokgrönsaker. hoppas det blir gott. hade en massa saker i frysen som jag tänkte ta slut på nu, därav den lustiga blandningen.
jaja, jag kanske borde sätta fart nu då?

ha det bra!

Peace,
Alexandra Lindgren

Inga kommentarer: