torsdag 31 januari 2008

En lyckans dag

Det här är en lycklig dag!
Eller, man kan ju räkna bort att jag var tvungen att kliva upp ur sängen vid 08.30. Var nämligen jättetrött då.

Nedan kommer mina lyckliga stunder under dagen:

jag jobbade mellan 09:45-19:15. Vi jobbar för fullt med att sälja ut UTG-varorna (de som har utgått ur sortimentet). Vi hade en intern tävling, den som kunde sälja en speciell bäddmadrass skulle vinna blomstercheckar till ett värde av 100 kronor.
Självklart var det jag som vann!
har inte fått checken än, men det kommer :)

Sen körde jag, för första gången i mitt liv, en handtruck. P-O stod på lasset med möbelkartoinger och instruerade mig hur man gjorde. Tillalut klantade jag till det så mycket att han fick ta över rodret. haha :)
man kan inte vara bäst på allt! det fick han allt veta! :)

P-O spelade den där jäkla House-skivan idag igen. Jag måste erkänna att den är lite medryckande. Bättre ju mer man lyssnar på den!

Mitt på golvet hade någon ur personalen tejpat fast ett stort gult plakat som det var en massa rabattsatser på. det stod 25%, 50% och 70% över hela plakatet. jag frågade vad det var till för. Eftersom jag inte fick något vettigt svar lade jag mig ner på den och bjöd ut mig själv. tyvärr var det ingen som ville köpa mig :/
Annso tyckte att jag var galen, men det är precis vad jag är det! Galen!
Man ska ha roligt :)


Lycklig sak nummer 2:

jag pratade precis med pappa.
Ullis operation hade gått bra, cancern är borta. Hon har bara haft godartade tumörer, men man blir ändå nervös. Nu ligger hon på uppvakning inne på sjukhuset. Min lilla hund mår bra! <3
jag blev Så glad när jag fick höra det!


Lycklig sak nummer 3:
När jag kom hem från Jysk hade Mattias lagat fiskpinnar och spenat till oss. Gott som bara den!
Sen åkte jag till Träffpunkten och hämtade ut ett paket som hade kommit idag. Det var mina efterlägtade scrapbookingtillbehör.
Det var ett alfabet i foam, 3 olika akrylfärger, ett sidenband och ett akrylblock. Imorgon ska jag hämta ut mina fotografier. Skulel vilja ha ett störra album ocjså!
Sen är det bara att börja scrappa (eller skräpa som Mattias säger!)
Så roligt det ska bli!

Blogspot har blivit lite lustigt må jag säga.
Ibland tar det hur lång tid som helst att ladda in en bild och idag går det inte alls. trist!
så kan det vara ibland!
ni får helt enkelt nöja er med att läsa om mig, inte se mig!

Nu ska jag pussa på Mattias!
Hejsan hoppsan!

Med utvik,
Alexandra Lindgren

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är bra rolig du kära syster!

Du behöver ju inget album för att börja scrappa! Gör en LO på ett av cardstocken du fick och sätt in den i ett album när du hittar ett som passar dig.

Love U!