söndag 20 januari 2008

En lat dag

Idag har jag tagit avstånd från verkligheten. Eller det är ju egentligen det jag INTE har gjort. Det är ju fortfarande sanning, fast inte MIN sanning. Svårt det där!
Från det att jag vaknade imorse till klockan 18 har jag bara legat och läst. jag gjorde ett litet uppehåll när jag gjorde frukost, men sen läste jag igen. Vill bli klar med de där halvtrista böckerna. Känner att jag egentligen inte orkar med en till, men jag måste.
* Den vita massajen
*Den vita massajens dotter
*Resan tillbaka till den vita massajen

jag har läst de första två, nu återstår bara den sista. Har som mål att ha läst ut den till på torsdag. Då ska jag ha en pocketbok att läsa på tåget. Jag ska nämligen till Ödeshög då.
Då ska jag läsa "vägen till kärlek", en bok jag fick av min bror för några år sedan.
Det verkar vara en tung bok som handlar om att man ska finna kärleken i sig själv, i andra och i Gud. det sitnämnda tvivlar jag starkt på, men jag ska läsa boken. haha, vem vet?
jag kanske kommer hem som en kristen person? (inte en chans!)


Jag trodde att jag skulle jobba imorgon så jag ställde in träningen med Elin. nu när jag tittade på schemat såg jag att jag inte alls skulle det. Jag skickade ett sms till Elin och ordnade tillbaka träningen :)
Hon ska förövrigt till Cypern med Sofia i juni, gud så härligt. Här har ni en som är avundsjuk, vill också resa!
det får väl bli i vinter det, några veckor i Thailand skulle sitta gott. riktigt gott!
nu är bara frågan vem eller vilka som vill bidra med en slant till vår kommande resa. Frivilliga kan berätta det i en kommentar :)


Idag, efter 18, var vi på Ica Kvantum. vi handlade lite grejer, men inte alltör mycket, jag ska ju resa bort över helgen!

Kan ni förstå? för första gången i mitt liv har jag köpt paltbröd. Mattias säger att det är gott så nu ska jag banne mig prova. Någon gång innan torsdag ska det serveras stekt fläsk och palt här hemma. det ser vi fram emot. Ni ska få veta hur jag upplevde det hela :)
sen åkte vi direkt till Hot Chili och hämtade mat. Vi mös framför TV:n. Tittade på Singing bee, som jag bara tyckte var ett hellarvigt program. Bara henne som programledare var ju otänkbart. Larvigt!
sen tittade vi på en romantisk film, Weddingplanner. Mycket fin film!


Efter filmen kände jag mig seg. Jag tog då fram min nyfunna allra bästa vän; kameran!
jag sprang runt och tog hur många onödiga kort som helst. På Mattias, på mig, på blommorna, på ljusen, ja allt!
jag älskar den <3
den ska absolut med mig till Ödeshög. Det ska dokumenteras :)


Nej, nu är det väl dags att lägga sig i sängen och läsa den sista av de tre böckerna. Trist, men ju tidigare jag börjar desto snabbare kan jag börja läsa något annat.
Vi hörs imorgon, då jag tydligen var ledig!

Yours faithfully,
Alexandra Lindgren, dotter till en koncernchef

Inga kommentarer: