onsdag 5 december 2007

Hon som pladdrar


Tiden går fort, fast ändå sakta!

Imorse låg jag kvar i sängen och såg hur det snöade ute. jag visste verkligen inte vad jag skulle göra av dagen om komma skulle.
Skulle jag baka semlor som jag vet att Mattias så gärna vill ha?
Nej, vi ska inte äta så mycket sött som vi faktiskt redan gör. Vi kommer bli super plusmodeller! (om vi nu någonsin skulle satsa på modellyrket såklart, vilket antagligen inte inträffar!)



I vilket fall som helst slutade jag fundera och gick in i vardagsrummet. Öppnade luckan på mobilen och såg att Jysk hade ringt 1 gång, Anna-Karin 1 gång och P-O 1 gång.
Gänget på jysk saknade mig tydligen ;)

jag ringde upp Anna-Karin och bestämde att jag skulle jobba mellan 12-17 idag. Det var ändå 5 timmar:) 5 oväntade och oplanerade timmar. Alltid lika skoj :)

jag duschade och klädde på mig. Åt nudlar lite snabbt och gick ut till bilen. Tog en stund att sopa bort all snön oh skrapa rutor.



När jag väl var framme möttes jag va leenden, alltid lika roligt att komma dit.
Samma kommentar som alltid "tjena snygging!" :)
jag tycker verkligen att jag har kommit in i gänget på Jysk, trivs jättebra. hoppas det blir fler och fler timmar där. Nu till jul är det en hel del, men efter det tänkte jag!


Jag stod i kassan och småsjöng för mig själv, som vanligt. Annso kanske har rätt, jag kanske skulle platsa i Idol. Iaf på audition ;)gillar att sjunga så vad då? Å kunderna blir så glada så när de möts av en glad och trevlig expedit. :)

Nog om Jysk!



Känns skönt att träna med Elin.
Igår blev det ett pulsbas-pass, på torsdag blir det medel. kul att variera sig lite. dessutom är det svårt att pussla ihop ett träningsschema som passar oss båda när vi jobbar så olika!
men träna ska vi, även om så kör det lugnaste passet som finns:)


Vore roligt att hitta på något mer än att träna tillsammans. Jag tycker att vi bokar in något möte snart. Typ film, gå på stan, spela kort, plocka stenar i skogen eller sjunga psalmer utanför kyrkan. Ok, vissa av förslagen är helt ohållbara och galna, men kul skulle vi nog ha :P
träning på torsdag som sagt! :)




Just nu sitter jag vid datorn, som ni säkert förstår, och lyssnar på the cranberries genom Mattias iPod-hörlurar.
hans är på något sätt bättre än mina, fast de är likadana :S

hans "klickar" som de ska, något mina aldrig lyckats med. Tur att jag får låna hans då:)Anledningen till att jag har hörlurar på mig är att Mattias avskyr mitt älskade The Cranberries. Hur kan man göra det? jag förstår inte :)





jag tittade lite på den där nya sjukhusserien på 5:an förut, men den var inget att ha. Kan ju inte på långa vägar mäta sig med Grey! absolut inte! jag tyckte att den var så "hattig".
den va konstig på nå vis..:P



sen ringde jag till mamma och sa att Mattias följer med mig hem på julafton :) :) :) hon tyckte att de va jättekul! nu ska jag köpa 10-kronorsskit åt honom till släkten. så roligt att han ska med :D


Vi ska ta Larsis volvo å åka de där 50 milen nedåt landet. Antingen på fredagen elelr lördagen innan jul, beror på hur vi känner då. Ska bli roligt!
Sen på tisdagen, juldagen, ska vi åka hem igen. jag jobbar annandag jul så jag måste va hemma då:P


Mamma följer med oss hem då, det är roligt!
ska bli roligt att umgås med henne i några dagar. vet inte vad vi ska hitta på bara, några förslag?

tänkte typ gå på stan elelr fika. sen vet ja inte vad man kan göra mer. vi får sitta här hemma å spela spel:P


det är lustigt egentligen!
Vissa dagar orkar man inte skriva alls å andra dagar kan man skriva hur mycket som helst. jag tror att den här dagen är som den sistnämnda!


vet inte vad jag ska ta upp här bara :)


kan ju prata om Ola, det var ju ett tag sedan. Jag saknar dig!

Tänkte ringa dig en dag och prata om våra planer på hur vi ska göra med en viss person;) tyvärr kom det något emellan, sen har jag glömt bort det.
men du, jag kan ditt nummer :) kan du mitt? ;)








Cissi å Kristine, jag tänker ofta på er! det känns tomt utan er omkring mig. Jag saknar allt vi gjorde, saknar er! <3



vi hade alltid så roligt. Som tur är är ingen av oss döda så möjligheten att ha kul finns fortfarande.



Ni anar inte hur glad jag skulle bli om ni hade samlat ihop gänget och tagit bilen och åkt up hit till mig. känns konstigt att det bara är jag som ska komma ner till ödeshög för att träffa er. vore så extremt kul om ni skulle vilja komma upp till Hudiksvall för att träffa mig. jag saknar er så! jag älskar er!






Nej, nu är det väl dags att runda av kanske?



tror jag har fått med en hel del av mina tankar och funderingar nu :) de flesta iaf!
alla vill man inte dela med sig av :O


Ha det så bra nu alla där ute i spacerymden!
Många kramar!



Alexandra Lindgren - hon som pladdrar

Inga kommentarer: